Gå til innhold

Blødning i uke 9 - bekymret


Mamselysten

Anbefalte innlegg

Hei

I dag morges da jeg sto opp hadde jeg en liten blødning (friskt blod). Det var ikke mye slik som ved vanlig mens, men nok til at jeg blir bekymret da jeg i dag har 9 fullgåtte uker bak meg. Når det gjelder mengden, trenger jeg ikke å bruke bind, men kun et truseinnlegg. Håper så inderlig at dette går bra. Vi har tenkt å fortelle foreldrene mine om dette i kveld, men nå vet jeg ikke hva vi gjør. Er det noen som har hatt små blødninger i svangerskapet og det har gått bra? Dette barnet er planlagt og veldig ønsket, så vi håper jo selvsagt på det beste. Kan jordmor fortelle meg om det er sannsynlig at dette går bra?

Hilsen en bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Selvfølgelig er det sansynlig at dette kan gå bra. Det er imidlertid umulig å si noe sikkert. Det er klart at en blødning kan være et tegn på en begynnende abort, men det er slettes ikke uvanlig å ha uskyldige blødninger tidlig i svangerskapet. Innimellom kan f.eks. et samleie provosere fram en blødning, ved at penis støter mot livmortappen som gjerne er litt lettblødende i svangerskapet. Jeg synes du skal se det an. Får du vondt, som ved mensen, er det større grunn til bekymring enn om dette gir seg nå etter denne episoden.

Jeg skjønner godt at du blir bekymret, men jeg synes foreløpig at du bør prøve å holde hodet kaldt. Det er ganske mange som får en bitteliten blødning i forb. med det tidspunktet hvor de vanligvis skulle hatt mensen, men dette gjelder kun de første 3 mnd. Det kan jo være det du har hatt. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...