Gå til innhold

hva gjør jeg?


phoni

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nei til skolegang av aetat. Trygdekontoret og legen støtter mitt valg av skolegang mht min sykdom. Problemet er at aetat har sagt nei, og vil ha meg ut i tilsv. jobb som jeg tidl. har hatt.Anken sender jeg like før 6 ukers fristen går ut. Jeg har ikke lyst til å si fra meg skoleplassen. På sykemeldingsskjema står det at man må bl.annet melde fra om "skolegang startet" - mister jeg sykepengene hvis jeg starter? Hvis jeg atter en gang får nei fra aetat, anker jeg videre. Kan jeg imellomtiden gå /prøve på skolegang? (har rett til sykepenger i mange mdr til)

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Hvis du begynner på heltids skole og har fått nei fra aetat, skal i utgangspunktet sykepengene stanse.

Men siden trygdeetaten er enig med deg, kan det tenkes at du vil klare å få dem til å la være å stanse sykepengene likevel, men det blir en svært skjønnsmessig vurdering ut fra din faktiske helsetilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner på heltids skole og har fått nei fra aetat, skal i utgangspunktet sykepengene stanse.

Men siden trygdeetaten er enig med deg, kan det tenkes at du vil klare å få dem til å la være å stanse sykepengene likevel, men det blir en svært skjønnsmessig vurdering ut fra din faktiske helsetilstand.

begynne på skola mens anken pågår? Jeg må vel melde fra til trygdekontor? Jeg kan vel ikke gå i det "skjulte" på skola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

begynne på skola mens anken pågår? Jeg må vel melde fra til trygdekontor? Jeg kan vel ikke gå i det "skjulte" på skola?

Nei, det er det som er poenget. Du må melde fra - og eventuelt argumentere overfor trygdekontoret hvorfor du mener du bør få sykepenger til tross for at du er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...