Gå til innhold

værking i rygg og mave smerter


kafonga

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 30 og har født for tidlig før.(5-6 uker)

Har i tidligere svangerskap hatt kynnere fra uke 15-16 og fått tidlig modning og åpning av livmor pga. mange kraftige kynnere fra uke 28.

Har en gang gått ut tiden selv om jeg har hatt modning og åpning fra uke 29.

Denne gangen hadde jeg ikke kynnere før nå nylig, denne uken startet det.Noen har vært kraftige.

Og nå har jeg konstant værking i korsrygg og ofte mave smerter.

Trodde først mavesmertene kom pga. luftsmerter, men de er så sterke, klarte nesten ikke gå opp trappen pga. smerter i går kveld.

Hadde hodepine og følte meg dårlig.

Så jeg vet ikke...

Er det grunn til bekymring med denne ryggværkingen og mavesmertene?

takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at du bør ta kontakt med din lege i dag. Hvis denne ikke er tilgjengelig, tar du direkte kontakt med fødeavdelingen. Det er ikke umulig at du atter en gang er i ferd med å føde for tidlig, og da er det spes. viktig å være ute i tide med å forberede barnet på en evt. fødsel. Man pleier å gi mor en sprøyte med et stoff som skal modne lungene til barnet. Jeg mener ikke å skremme deg, men det er svært viktig at du blir vurdert av lege. Det er klart det er mulig at dette du kjenner er helt uskyldig, og ingen ting er bedre enn det. Du vil uansett ikke bli oppfattet som en som maser hvis du tar kontakt med lege/sykehuset på bakgrunn av det du sier. Når du har hodepine i tillegg, tenker jeg at det er en viss mulighet for at du har fått en virusinfeksjon; noe influensa-lignende. Hvis du ikke tidligere har pleid å ha problemer med blodtrykket/svangerskapsforgiftning tviler jeg sterkt på at du har fått det nå, men man skal alltid ha det i bakhodet ved de symptomene som du beskriver. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...