Gå til innhold

Nattesvetting


anlis

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig plaget av nattesvette. Dette har blitt verre de siste 2 mnd. Må skifte sengetøy i løpet av natten og når jeg våkner igjen om morgenen er det like vått.

Fjernet livmor og eggstokker i 1978. Er i dag 54 år.

Har sjekket stoffskiftet og dette var normalt.

Bruker Kligotest 2 mg.

Hva kan dette være når det ikke er hormonene som er problemet?

Får ikke noe skikkelig svar fra min lege.

Jeg er helt utslitt når jeg våkner om morgenen og føler at jeg har mistet all energi.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For det første er Kliogest ikke rette middel for en som har fjernet livmoren! Du bør bruke ren østrogen som tabletter eller plaster. Jeg foreslår progynovatabletter 2 mg daglig hvor du kan doble dosen for å se om det hjelper. Det kan være mange andre årsaker til nattesvette, så få en sjekk for det, hvis den høye dose Progynova ikke hjelper deg etter 3-4 uker. Gi tilbakemelding! (Inntil du får ny resept, kan du ta dobbel dose Kliogest for å se om det hjelper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er Kliogest ikke rette middel for en som har fjernet livmoren! Du bør bruke ren østrogen som tabletter eller plaster. Jeg foreslår progynovatabletter 2 mg daglig hvor du kan doble dosen for å se om det hjelper. Det kan være mange andre årsaker til nattesvette, så få en sjekk for det, hvis den høye dose Progynova ikke hjelper deg etter 3-4 uker. Gi tilbakemelding! (Inntil du får ny resept, kan du ta dobbel dose Kliogest for å se om det hjelper)

Takk for svar

Jeg har brukt Progynova 2 mg i flere år, men var så hos gynokolog som mente jeg trengte noe annet da jeg hadde hetetokter, men nattesvetting var ikke det store problemet den gang.

Forstår ikke at legen sier at jeg skal bruke Kligoest når dette ikke det rette produktet.

Skal snakke med legen igjen for å få en ny resept på Progynova igjen for å se om det hjelper, eller er det andre produkter som jeg kan bruke hvis ikke disse hjelper?

Anne-Lise Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...