Gå til innhold

Svetting

Anbefalte innlegg

j201365380431

Jeg er en jente på 20 år som har problem med svetting under armene!! Jeg er ikke overvektig!! Har hatt dette noen år, men føler at det har auket opp i det siste. Dette er veldig plagsomt for meg.Jeg må tenke over hva klær jeg kjøper, hvilke klær jeg har på meg osv. Det skal nesten ingenting til for at jeg svetter under armene. Merker at det kommer når jeg er sammen med andre, eller går å venter på noe/noen. Hva kan jeg gjøre? svettehemmede middel hjelper ikke. Har hørt om Botox, en spøyte en kan få. Vil dette hjelpe, og svettingen bli helt borte? Eller hva anna kan jeg gjøre? Operere? Hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85138-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

det er sjelden at man anbefaler operasjon. I første omgang bør du prøve deodorant som inneholder aluminiumhydroxyd. Så velge klær som det ikke synes på. Ofte er problemet værst noen år i ung voksen alder, det pleier å gå gradvis over. Stress, og psykisk redsel for at det skal synes, eller tendens til sosial angst kan forværre plagen.Om det er ille, kan muligens en hudlege henvise deg videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85138-svetting/#findComment-463080
Del på andre sider

Gjest eks; svetteguri..

det er sjelden at man anbefaler operasjon. I første omgang bør du prøve deodorant som inneholder aluminiumhydroxyd. Så velge klær som det ikke synes på. Ofte er problemet værst noen år i ung voksen alder, det pleier å gå gradvis over. Stress, og psykisk redsel for at det skal synes, eller tendens til sosial angst kan forværre plagen.Om det er ille, kan muligens en hudlege henvise deg videre.

Hei!

Gå til lege å be om henvisning til operasjon og få et nytt og bedre liv!!

Jeg hadde samme problemet som deg og var ganske fortvilet for å si det mildt.Tror jeg har prøvd absolutt alt som er av deodoranter også dette som du blir anbefalt av Nina her.

Ingen ting hjelpte.

Jeg vart tatt seriøst av min lege heldigvis og etter ca 4 mnd fikk jeg operasjon.

Hos meg fjernet de det meste av huden under armene så det var ganske ubehagelig en stund etter på men det går jo over.Så får en store arr men uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale dette.

Jeg er vertfall storfornøgd og har fått et nytt å bedre liv!!

Uansett Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85138-svetting/#findComment-465183
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...