Gå til innhold

Rastløs, Rastløs,Rastløs......


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

..igjen...kroppen banker og pulserer som om jeg har "tømmermenn" overalt...hindrer meg i sette meg ned i sofaen og "slappe av" med en god film..

Prøvde å sette meg ned for å lære ny programvare til PC`en......måtte gi opp; konsentrasjonen var overhodet ikke tilgjengelig......skjønte ingenting..!

UFF! -det er like før jeg går på veggene her...har rusla frem og tilbake i leiligheten i en time snart....skulle dratt et sted,kanskje....? Hvor..?

Jeg vet ikke,- har ikke noe sted jeg har LYST til å dra....? Dessuten er det KALDT der ute...

Pokkers land....!.....eh...ikke meningen å fornærme noen hardbarka nasjonalister, men....det er nå engang sånn jeg ser det....? Har kanskje en aldri så liten vinterdepresjon på toppen av den innbakte helårs meningsløshets-depresjonen..?

Mat , ja......var en tur i kjøleskapet....det var like tomt som resten av tilværelsen..blir ikke rare middagen av en halv purreløk og tre uker gammel bacon...? Skapet? må se...Potetmos?

Havrefras? ....har ikke melk ,jo.....? Nei, må nok ut en tur hvis jeg skal spise idag....?

Orker jeg? Har jeg lyst?

Njææ......fff.....jeg vet da søren...? Skal jeg spise ute da? ...på gatekjøkken? Det gatekjøkkenet jeg vet om i nærheten har ikke noe jeg har lyst på...tror jeg.....?

Hva er det jeg kan lage som ikke er altfor mye arbeid for en til de grader tiltaksløs sjel?

Jeg kommer ikke på noe, jeg.....? Alt er visst for mye, samtidig som ingenting er for lite....

Blir nok ikke no`mat på denne karen før lunsj på jobben imorgen, tenker jeg......en sunn sjel i et sunt legeme......hørte jeg noen som sa det...? Jeg gir visst fullstendig f......i både kropp og sjel.....Sulten stilles med røyk, tørsten med kaffe......kostholdet svikter som alt annet nå for tiden.....snakk om "sulte ihjel foran brødboksen"....? Vel, vel...det ble kanskje nok julebordmat på fredag til overleve denne helgen...?

Eh.....tar "skrivepauser" av og til, for å rusle rundt igjen (greier ikke å sitte i ro for lenge...)

Skriver for avvekslingens skyld........blir nok ikke mye sammenheng her....uff...har bladd gjennom musikksamlingen min et par ganger....bortimot 500 cd -plater.....og INGENTING jeg har lyst til å høre på.....går det an? Prøver å finne igjen iveren jeg har brukt til å lage denne samlingen.....hvor ble det av den? NÅR ble det av den? Jeg har ikke den fjerneste anelse....forsvant vel i dragsuget sammen med resten av livsviljen......

Ungene VILLE ikke komme hit denne helgen heller :-(....skulle visst få besøk av en veninne....føler at jeg holder på å miste noe der også.....? Dette sklir helt ut nå....tror jeg kommer til å bli alene resten av livet.....ingen nogenlunde velbevarte mennesker vil vel ha noe med en sjeledød tulling som meg å gjøre....? Nei, blir nok meg, meg og pc`en til evig tid....får se hva som "krasjer" først...?

Hva skal jeg finne på når jeg har sendt inn dette innlegget? Bør jeg sende det inn i det hele tatt? Får dårlig samvittighet.....føler at jeg terper på gammelt materiale....?

Tja....det får stå sin prøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du er så rastløs, begynn å tren..da blir du sterkere både mentalt og fysisk.

..hvorfor har ingen sagt det før...? :-)

Nei, ærlig talt ; tror du ikke jeg har prøvd det meste før jeg ender opp med å klage min nød i et psykologisk nettforum? Det er ikke noe i veien for at jeg kan spenne på meg sko og noe som ligner joggedress for å tvinge meg selv til en liten trimrunde...

Men hva blir resultatet?

Jo, det blir nemlig en kropp som yrer av en enda mer energisk følelse av rastløshet...i tillegg til den fysiske slitasjen på en kropp som ikke er innstilt på å hente seg inn igjen....!

Tro meg ; jeg HAR prøvd...

Måtte kutte ut; ble bare verre: Mindre søvn, mindre ro,mindre toleranse...stort sett...!

Vi snakker nemlig om en dyp. sjelelig rastløshet på et eksistensielt plan...den kan IKKE løpes fra....

Foreslår at du setter deg litt bedre inn i ting før du prøver deg som rådgiver...eller , forresten best du lar være ; - kan jo hende du er så uheldig å forstå det....?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvorfor har ingen sagt det før...? :-)

Nei, ærlig talt ; tror du ikke jeg har prøvd det meste før jeg ender opp med å klage min nød i et psykologisk nettforum? Det er ikke noe i veien for at jeg kan spenne på meg sko og noe som ligner joggedress for å tvinge meg selv til en liten trimrunde...

Men hva blir resultatet?

Jo, det blir nemlig en kropp som yrer av en enda mer energisk følelse av rastløshet...i tillegg til den fysiske slitasjen på en kropp som ikke er innstilt på å hente seg inn igjen....!

Tro meg ; jeg HAR prøvd...

Måtte kutte ut; ble bare verre: Mindre søvn, mindre ro,mindre toleranse...stort sett...!

Vi snakker nemlig om en dyp. sjelelig rastløshet på et eksistensielt plan...den kan IKKE løpes fra....

Foreslår at du setter deg litt bedre inn i ting før du prøver deg som rådgiver...eller , forresten best du lar være ; - kan jo hende du er så uheldig å forstå det....?:-)

Hei...

Jeg skjønner at du ikke har det bra. Jeg har ikke vært mye på nett den siste tiden og har bare lest dette innlegget og ikke de andre du har skrevet. Så skyt meg hvis jeg tar feil; men går det litt bedre?? For i begynnelsen skrev du om selvmord og nå skriver du om rastløshet og at du ikke har mat i kjøleskapet. Ikke det at det ikke er ille og være rastløs, men det er hakket bedre enn å være suicidal.

Hvordan går det forresten? Fått noe hjelp enda??

Jeg klarer ikke skrive noe, helt rar i hodet akkurat nå.

Ha en god natt:-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg skjønner at du ikke har det bra. Jeg har ikke vært mye på nett den siste tiden og har bare lest dette innlegget og ikke de andre du har skrevet. Så skyt meg hvis jeg tar feil; men går det litt bedre?? For i begynnelsen skrev du om selvmord og nå skriver du om rastløshet og at du ikke har mat i kjøleskapet. Ikke det at det ikke er ille og være rastløs, men det er hakket bedre enn å være suicidal.

Hvordan går det forresten? Fått noe hjelp enda??

Jeg klarer ikke skrive noe, helt rar i hodet akkurat nå.

Ha en god natt:-)

Klem fra

Slapp av, du blir ikke skutt..:-) Jo, ting har nok "flatet" ut litt...mulig det har hjulpet å få lov til å "skrive av seg" en del ting her på D.O.L (?) Jeg vet ikke....kanskje jeg begynner å gå "tom" for ting å skrive om ? Føler meg på en måte litt "oppbrukt" på området....frustrerende på en måte, dèt også....vet ikke hva jeg skal bruke fritiden min til da....? Skal til lege denne uken...vi får se hva som skjer...?

Godt å høre fra deg, i alle fall...sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimtram

..hvorfor har ingen sagt det før...? :-)

Nei, ærlig talt ; tror du ikke jeg har prøvd det meste før jeg ender opp med å klage min nød i et psykologisk nettforum? Det er ikke noe i veien for at jeg kan spenne på meg sko og noe som ligner joggedress for å tvinge meg selv til en liten trimrunde...

Men hva blir resultatet?

Jo, det blir nemlig en kropp som yrer av en enda mer energisk følelse av rastløshet...i tillegg til den fysiske slitasjen på en kropp som ikke er innstilt på å hente seg inn igjen....!

Tro meg ; jeg HAR prøvd...

Måtte kutte ut; ble bare verre: Mindre søvn, mindre ro,mindre toleranse...stort sett...!

Vi snakker nemlig om en dyp. sjelelig rastløshet på et eksistensielt plan...den kan IKKE løpes fra....

Foreslår at du setter deg litt bedre inn i ting før du prøver deg som rådgiver...eller , forresten best du lar være ; - kan jo hende du er så uheldig å forstå det....?:-)

Duverden..jeg har faktisk prøvd dette selv med stort hell, så kom ikke her og si at jeg ikke snakker av erfaring!.

Få heller ræva opp av sofaen du, og kom deg ut istedet for å sitte på dette forumet dag og natt og syte og klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duverden..jeg har faktisk prøvd dette selv med stort hell, så kom ikke her og si at jeg ikke snakker av erfaring!.

Få heller ræva opp av sofaen du, og kom deg ut istedet for å sitte på dette forumet dag og natt og syte og klage!

-da har vi nok gjort forskjellige erfaringer..? Takker aller ydmykst for tipset, (og formaningene) men jeg tror ikke det som tydligvis funket for deg, nødvendigvis funker for meg..?

Hvis du leser alt før du svarer vil du se to ting :

1: Jeg sitter IKKE i sofaen.

2. Jeg har PRØVD trening som terapi, uten noen positiv effekt.

Vet ikke hva slags trening du referer til? Hadde kanskje hjulpet litt om du hadde delt erfaringene dine istedenfor å komme med formaninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du blir ikke skutt..:-) Jo, ting har nok "flatet" ut litt...mulig det har hjulpet å få lov til å "skrive av seg" en del ting her på D.O.L (?) Jeg vet ikke....kanskje jeg begynner å gå "tom" for ting å skrive om ? Føler meg på en måte litt "oppbrukt" på området....frustrerende på en måte, dèt også....vet ikke hva jeg skal bruke fritiden min til da....? Skal til lege denne uken...vi får se hva som skjer...?

Godt å høre fra deg, i alle fall...sov godt!

Hei Tristian!

Godt å høre at det går litt bedre med deg, det er bra du føler at det hjelper å skrive her. Det er jo det som er meningen, vet du.

Jeg har det helt greit om dagen. Ingen store topper, men heller ingen store kriser. Det har flatet litt ut, uvant, men det føles veldig godt. Skal skrive et innlegg lenger opp om det.

Ønsker deg en god dag, tenker på deg; håper dagen din blir bra også.

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iprepas

Duverden..jeg har faktisk prøvd dette selv med stort hell, så kom ikke her og si at jeg ikke snakker av erfaring!.

Få heller ræva opp av sofaen du, og kom deg ut istedet for å sitte på dette forumet dag og natt og syte og klage!

Det som virker for deg behøver ikke virker for en annen! Da ville isåfall all behandling være enkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimtram

Det som virker for deg behøver ikke virker for en annen! Da ville isåfall all behandling være enkel....

Det er forsåvidt riktig det du sier. Jeg kom bare med et forslag om å trene i mitt første innlegg siden jeg selv har blitt vesentlig bedre psykisk av jevnlig trening, men fikk et skarpt svar tilbake, derfor svarte jeg med samme mynt. Han vil tydeligvis ikke ta imot råd for å bli friskere, men heller velte seg i sin egen medlidenhet..vel det er HANS valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tristian!

Godt å høre at det går litt bedre med deg, det er bra du føler at det hjelper å skrive her. Det er jo det som er meningen, vet du.

Jeg har det helt greit om dagen. Ingen store topper, men heller ingen store kriser. Det har flatet litt ut, uvant, men det føles veldig godt. Skal skrive et innlegg lenger opp om det.

Ønsker deg en god dag, tenker på deg; håper dagen din blir bra også.

Mange klemmer fra

..velger å svare på denne tråden - håper du leser den likevel..?

Leste innlegget ditt. Det er godt å høre at systemet ihvertfall fungerer for noen, og at du er så heldig å nyte godt av det. Det er akkurat sånne meldinger som trengs for å skape håp blant nedbrutte, desillusjonerte mennesker, (som meg bl.a.)

Ønsker deg alt godt , og håper at dette er begynnelsen (eller fortsettelsen..?) på en varig, meningsfull og tilfredsdtillende tilværelse for deg.

Håper du ikke forsvinner "helt" herifra...med det første ihvertfall..?

Ikke for å legge skår i gleden, men selv hadde jeg en vanskelig, praktisk talt søvnløs natt (sovna vel rundt 6-tiden) -forsov meg, kom èn time for sent på jobb, - også var grunnlaget for den dagen lagt......gikk ikke bra i det hele tatt..:-( Fikser ikke denne søvnløsheten stort lenger...hva ER det som banker sånn..? Er jo bare SÅ trøtt, men sove? Neida. Virker som om en liten alarmklokke oppe i hodet mitt slår seg på hver gang jeg er på nippet til å "dorme av"...."HEI, du må ikke sove " -liksom....akkurat som om det er straffbart..? Jeg skjønner ingenting...?

Sliten nå; mest lyst til å....

Sove......

-lenge......

-men jeg tror ikke det blir noe av.....ennå...

Men; det hjalp å høre fra deg...! Takk for at du er der....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt riktig det du sier. Jeg kom bare med et forslag om å trene i mitt første innlegg siden jeg selv har blitt vesentlig bedre psykisk av jevnlig trening, men fikk et skarpt svar tilbake, derfor svarte jeg med samme mynt. Han vil tydeligvis ikke ta imot råd for å bli friskere, men heller velte seg i sin egen medlidenhet..vel det er HANS valg.

-kanskje det har noe med at jeg oppfattet budskapet ditt litt skarpt....og nedlatende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-kanskje det har noe med at jeg oppfattet budskapet ditt litt skarpt....og nedlatende?

..har jeg for å kunne si at fysisk trening ikke er svaret for meg...deriblant nervøse rykninger i kroppen som ble langt verre etter en treningsperiode på knappe tre måneder for et drøyt år siden...rykninger som førte til både søvnløshet og andre plager....

Poenget mitt :

JEG vet hva JEG snakker om...

..samtidig som..

DU vet hva Du snakker om...

Vi er AKKURAT like GODE...

Stikk den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iprepas

Det er forsåvidt riktig det du sier. Jeg kom bare med et forslag om å trene i mitt første innlegg siden jeg selv har blitt vesentlig bedre psykisk av jevnlig trening, men fikk et skarpt svar tilbake, derfor svarte jeg med samme mynt. Han vil tydeligvis ikke ta imot råd for å bli friskere, men heller velte seg i sin egen medlidenhet..vel det er HANS valg.

Det er lov å synes synd på andre når de har det vondt. Når en selv har det vondt er

det også lov å synes synd på seg selv! Det er ikke noe galt i det. Får du ikke omsorg fra andre, er det en helt naturlig reaksjon. Det du ikke får fra andre,må du gi deg selv. Alle har behov for å bli 'sett' periodevis i livet.

Selv om du og Tristian er forskjellige personligheter, og du mener at du er bedre på dette 'selvmedlidenhets-området', så håper jeg du forstår at han kanskje er flinkere enn deg på andre områder i livet. Som kanskje er viktigere for alt vi vet.

Du virker ikke til å ha tenkt så grundig igjennom det du skriver. Kanskje du ikke har skjønt at det er de menneskene som mener de har fasiten som oftest tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

..velger å svare på denne tråden - håper du leser den likevel..?

Leste innlegget ditt. Det er godt å høre at systemet ihvertfall fungerer for noen, og at du er så heldig å nyte godt av det. Det er akkurat sånne meldinger som trengs for å skape håp blant nedbrutte, desillusjonerte mennesker, (som meg bl.a.)

Ønsker deg alt godt , og håper at dette er begynnelsen (eller fortsettelsen..?) på en varig, meningsfull og tilfredsdtillende tilværelse for deg.

Håper du ikke forsvinner "helt" herifra...med det første ihvertfall..?

Ikke for å legge skår i gleden, men selv hadde jeg en vanskelig, praktisk talt søvnløs natt (sovna vel rundt 6-tiden) -forsov meg, kom èn time for sent på jobb, - også var grunnlaget for den dagen lagt......gikk ikke bra i det hele tatt..:-( Fikser ikke denne søvnløsheten stort lenger...hva ER det som banker sånn..? Er jo bare SÅ trøtt, men sove? Neida. Virker som om en liten alarmklokke oppe i hodet mitt slår seg på hver gang jeg er på nippet til å "dorme av"...."HEI, du må ikke sove " -liksom....akkurat som om det er straffbart..? Jeg skjønner ingenting...?

Sliten nå; mest lyst til å....

Sove......

-lenge......

-men jeg tror ikke det blir noe av.....ennå...

Men; det hjalp å høre fra deg...! Takk for at du er der....:-)

Bare et råd! Ikke sikkert det virker for deg, men.

For noen år siden hadde jeg store søvnproblemer pga problemer og hektisk tankevirksomhet vedr dette. Eneste måten jeg fikk sove på var faktisk å sovne foran TV. Satte på timeren på et par-tre timer. Redde opp på sofaen og la meg til rette og kikket til jeg etterhvert sovnet. Virket som regel.

Hele pointet var selvsagt at TV'n gav meg akkurat nok avlastning fra tankene til at jeg kom gjennom denne innsovningsfasen.

Ofte våknet jeg tidlig på morgenen igjen, men da hadde jeg ihvertfall fått litt søvn.

Dette pågikk i nærmere tre år, og var eneste måten som funka for meg. Fortsatt så tyr jeg til denne metoden av og til, men det er helt sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...de litt skarpsindige formuleringene som har fulgt denne tråden....jeg antar at jeg har lett for å være en smule nærtagende av og til, men; Jeg vil helst ikke krangle ....og jeg beklager hvis noen i unøden føler seg "overkjørt".

Det var ikke min hensikt.

Når det kommer til stykket, kan vi alle ha rett...rådet til "trimtram" kunne godt ha fungert ...for hvem som helst annen.....?

Man kan jo aldri vite....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et råd! Ikke sikkert det virker for deg, men.

For noen år siden hadde jeg store søvnproblemer pga problemer og hektisk tankevirksomhet vedr dette. Eneste måten jeg fikk sove på var faktisk å sovne foran TV. Satte på timeren på et par-tre timer. Redde opp på sofaen og la meg til rette og kikket til jeg etterhvert sovnet. Virket som regel.

Hele pointet var selvsagt at TV'n gav meg akkurat nok avlastning fra tankene til at jeg kom gjennom denne innsovningsfasen.

Ofte våknet jeg tidlig på morgenen igjen, men da hadde jeg ihvertfall fått litt søvn.

Dette pågikk i nærmere tre år, og var eneste måten som funka for meg. Fortsatt så tyr jeg til denne metoden av og til, men det er helt sporadisk.

...den kan jeg bruke....!

God Natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..velger å svare på denne tråden - håper du leser den likevel..?

Leste innlegget ditt. Det er godt å høre at systemet ihvertfall fungerer for noen, og at du er så heldig å nyte godt av det. Det er akkurat sånne meldinger som trengs for å skape håp blant nedbrutte, desillusjonerte mennesker, (som meg bl.a.)

Ønsker deg alt godt , og håper at dette er begynnelsen (eller fortsettelsen..?) på en varig, meningsfull og tilfredsdtillende tilværelse for deg.

Håper du ikke forsvinner "helt" herifra...med det første ihvertfall..?

Ikke for å legge skår i gleden, men selv hadde jeg en vanskelig, praktisk talt søvnløs natt (sovna vel rundt 6-tiden) -forsov meg, kom èn time for sent på jobb, - også var grunnlaget for den dagen lagt......gikk ikke bra i det hele tatt..:-( Fikser ikke denne søvnløsheten stort lenger...hva ER det som banker sånn..? Er jo bare SÅ trøtt, men sove? Neida. Virker som om en liten alarmklokke oppe i hodet mitt slår seg på hver gang jeg er på nippet til å "dorme av"...."HEI, du må ikke sove " -liksom....akkurat som om det er straffbart..? Jeg skjønner ingenting...?

Sliten nå; mest lyst til å....

Sove......

-lenge......

-men jeg tror ikke det blir noe av.....ennå...

Men; det hjalp å høre fra deg...! Takk for at du er der....:-)

Jeg så tråden:-)

Forsvinner ikke herfra jeg. For du vet, selv om jeg har møtt mennesker som hjelper meg på en god måte...ja, så svinger jeg fortsatt opp og ned og jeg har fortsatt rare tanker, svarte tanker, glade tanker; jeg vet ikke helt, jeg er høyt der oppe en stund og så raser jeg litt ned igjen. Men nå har jeg vært stabil en stund og det er så dig!! Jeg sover bra også.

Hvis jeg merker at jeg er litt urolig på kvelden tar jeg litt truxal, da sovner jeg greit uten at jeg har hangover dagen etter, det får jeg nemlig av sovetabletter og innsovningstabletter. Du burde ta en tur til legen og få noe lett for å sovne, det er farlig å ikke sove... Da bir hvertfall jeg helt rar i hodet mitt!! Du kan også prøve noe som heter Valerina Natt på helsekostbutikk, det virker da på noen hvertfall...(og så er det kanskje færre bivirkninger, jeg vet ikke.)

Jeg bruker dol fordi det hjelper meg, men samtidig begrenser jeg det litt, fordi jeg synker litt inn i det vonde når jeg leser/skriver for mye på dol.

Bruker du noen ganger nattprat?

Jeg er der en gang i blant, det hadde vært hyggelig å snakke med deg der en gang, hvis du føler for det.

Jeg er så rotete i hodet nå, tankene bare raser rundt, så jeg klarer rett og slett ikke skrive nå. hehe, men vi "snakkes" vel igjen her vi.

Nå skal jeg sette meg forran peisen, drikke Nirvana-te (den er gooood! - og litt mystisk) høre på Nina Simone, ta et pledd over meg. Også tror jeg jammen jeg skal lese Alkymisten enda en gang. Det er min resept på en avslappende og fin kveld.

Håper du finner din oppskrift snart også...tror du trenger å slappe av litt.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...