Gå til innhold

ammete - før fødsel??


prikken

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå 15 dager til termin, med mitt tredje barn.

Da jeg har hatt trøbbel med å få nok melk til de to første barna mine, så tenkte jeg at jeg skulle prøve amme-te etter fødselen.

Men, så lurer jeg på om det hadde hatt noen effekt og begynne før?? Eller er det og tro på julenissen?

Er det bare etter at melkeproduksjonen har kommet i gang, at teen har noen effekt, eller kan den stimulere til økt melkemengde tidligere også?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Amme-te har nok ingen effekt nå. Det beste du kan gjøre i forbindelse med å få mye melk, er å starte riktig med mye stimulering med en gang barnet har kommet ut. Jeg vil også anbefale deg å kontakte DOLs forum for amming.

Teen har nok en viss effekt på melkesekresjonen når barnet har kommet ut, men man skal ikke tillegge dette for stor verdi. Det aller viktigste for å få nok melk, er å la barnet suge så mye som det ønsker, at du har nok ro i deg og rundt deg, at du får være en del i fred i forb. med amming. Her er det selvfølgelig viktig å få litt avlastning siden du har to barn fra før. Jeg er av den oppfatning at det aller viktigste du skal gjøre i tiden med et lite spedbarn, er å amme og ta vare på deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...