Gå til innhold

Til NHD!


Gjest Tussi18

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Kan man få bivirkninger dersom man bruker for høy dose medisin? Jeg plages med hodepine, mer eller mindre hver dag (de siste ukene). For ca. en mnd. siden økte jeg fra 1 - 2 kapsler Fluoxetin. Vet egentlig ikke om jeg merker noe forskjell fra før jeg økte dosen, så jeg lurer på å bare trappe ned til 1 igjen.

Hvordan gjør jeg dette??

Gikk på Cipramil før, og da jeg skulle slutte med de, tok det 6 uker + 2 uker uten noe medisin i det hele tatt.

Kan jeg bare begynne med 1 tabl. Fluoxetin, som før.....eller er det nødvendig å trappe ned (dvs. f.eks. ta 2 tabl. annerhver dag)?.

Håper du kan svare meg på dette, fordi jeg vil ikke snakke med legen min akkurat nå. Er litt irritert på ham for tiden, og så tenkte jeg at siden det ikke var noe som hastet....så kunne jeg like gjerne spørre deg (siden du ofte svarer på spm. ang. medisiner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når noen spør "kan en få...", må svaret alltid bli ja.

Ja, en _kan_ få bivirkninger av å ta for store doser medisin. Medisindosene må alltid endres i forståelse med behandlende lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen spør "kan en få...", må svaret alltid bli ja.

Ja, en _kan_ få bivirkninger av å ta for store doser medisin. Medisindosene må alltid endres i forståelse med behandlende lege.

Unnskyld da. Mente ikke å mase.

Men greit, jeg er ikke så veldig smart, så.....

Er foressten uenig med det i at når noen spør "kan en få....." så bli svaret liksom alltid ja. Det er ikke tilfelle. Men men, gidder ikke diskutere det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...