Gå til innhold

Kan man utvikle sosial fobi? NHD


Gjest innemurt

Anbefalte innlegg

Gjest innemurt

For noen år siden opplevde jeg et stort sjokk og en stor sorg da jeg mistet en av de som sto meg nærmest, X, på en voldsom måte.

Etter det trakk jeg meg unna sosiale situasjoner en stund. Jeg følte at det ikke var noe gøy å treffe andre når ikke X var der. X hadde vært min beste venn og det var veldig ofte oss to, selv om jeg kunne gjøre ting på egenhånd også.

Før var jeg veldig sosial og hadde mange venner, og etter å ha kommet over sorgen ønsker jeg å være det igjen.. men nå finner jeg ikke tilbake! Jeg trekker meg unna og bekymrer meg forferdelig mye for hva folk tenker om meg, tenker mye på hva jeg skal si og hvordan - så blir alt umulig og ingenting naturlig. Ofte avlyser jeg i siste liten, finner på unnskyldninger - men når jeg tar meg sammen og går så føler jeg at jeg blir så stiv og falsk - jeg kommer ikke i kontakt med folk mer (ikke så rart kanskje, jeg tenker jo mest på hvordan jeg selv opptrer og ikke på den jeg prater med...) Dette blir verre og verre. Hva har skjedd med meg?

Kan man utvikle sosial fobi eller er det bare mangel på trening? Hva kan jeg gjøre for å finne igjen meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...