Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om legen, eller andre kan svare meg på dette:

Har de siste dagene vært "kjempe-stressa". Har ikke sovet noe godt, grudd meg veldig til div. ting, og har hatt 1002 ting å gjøre. Skuldrene har vært "oppunder øra"...

Også - i dag tidlig skulle jeg støvsuge. Da jeg var ferdig med støvsuginga - så var hendene mine blitt følelsesløse.(sidelikt). Det prikker - omtrent som når en arm eller fot har sovnet etter lenge i samme klemte stilling.

Det har vart i bare to og en halv time da...*s*

Følelsesløs er vel litt feil, men jeg har nedsatt følelse. "Brant" meg på strykehjernet uten å brenne meg. Prøvde å legge en isbit på fingrene, men kjente ingenting.

Noen sekunder dovnet også tungen min bort, men det gikk fort over. Ingen problemer med å svelge vann.

Det sitter mest i fingrene, verst i lillefinger, og minst i tommel. Følelsen tar seg opp i gjen to-tre cm bak nederste fingerledd.

"Motorikken" er som før, men det blir litt "sleivete" skrift, og jeg føler meg svakere i fingrene.

Er det mulig at det kommer pga "superspente" skuldre?

...er 25 år, bruker p-piller, røyker ikke...

Mvh

Fortsetter under...

Ja, det kommer helt sikkert av "superspendte" skuldre som du selv sier. Ubevisst spenning av muskler er skummelt fordi det gjør vondt etterpå - når du slapper av - og da reagerer kroppen automatisk med å spenne musklene igjen for å fjerne smerten. Det blir en vond sirkel, det gjør vondt å slappe av. Bli bevisst hvilke muskler du spenner, og slapp av i dem selv om det gjør vondt! Etter hvert gir smerten seg, men det kan ta tid.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til vips. Det er en mulighet for at veldig anspente muskler og uhensiktsmessig bevegelsesmønster klemmer av blodtilstrømning eller nerver ut i armene. Imidlertid høres plagene dine såpass kraftige ut, og nummen tunge gjør at jeg synes en legesjekk med nevrologisk undersøkelse er på sin plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...