Gå til innhold

Kviser!

Anbefalte innlegg

Gjest kviselei

Hei!

Jeg er en 24 år gammel jente som har slitt med kviser siden jeg kom i puberteten. Og nå er jeg lei! Har prøvd clerasil, basiron, tetracyklin (tror jeg det heter), alovera og til og med p-piller, men ingenting hjelper. Alovera hjalp å få de store kvisene til å bli mindre, men jeg får nye både her og der. Er det noen som kan gi en anbefaling på en flink hudlege?? Jeg hadde nettopp legetime hos fastlegen, men for noe annet og tenkte ikke på å få henvisning til hudlege derfra. Så det hadde vært fint om jeg slapp å få time hos henne igjen, bare for å få en henvisning.

På forhånd. Takk for svar!

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85237-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ring legen

Er det noen som har noe forslag til alternativ behandlingsmåte eller preparater??

Du kan få hjelp i hudpleiesalongene, men her vil de behandle symptomene og ikke årsaken til kvisene, så jeg ville absolutt først gått til hudlegen.

Preparatene du får på resept, koster en brøkdel av alt du kjøper i parfymeriene og hudpleiesalongene, og er mye mer effektive (varig resultat). Så kan du heller gå til hudlpleieren innimellom å få hjelp o gråd til daglig stell av huden når du har fått kontroll over kviseproblemet.

Du kan sikkert ringe legen og spørre om du kan komme innom å hente en henvisning til hudlege, bare si at du glemte å be om det forrige gang du var der. Det er ikke sikkert du trenger noe egen time hos legen til dette siden du nettopp var der. Eller ring til hudlegene spm står i gule sider, men legen som du ikke trenger henvisning til er oftest dyrere enn når du ka bruke henvisning. Så selv om du må betale en hundrelapp hos fastlegen for å få en henvisning, vil det lønne seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85237-kviser/#findComment-463958
Del på andre sider

Gjest kviselei

Du kan få hjelp i hudpleiesalongene, men her vil de behandle symptomene og ikke årsaken til kvisene, så jeg ville absolutt først gått til hudlegen.

Preparatene du får på resept, koster en brøkdel av alt du kjøper i parfymeriene og hudpleiesalongene, og er mye mer effektive (varig resultat). Så kan du heller gå til hudlpleieren innimellom å få hjelp o gråd til daglig stell av huden når du har fått kontroll over kviseproblemet.

Du kan sikkert ringe legen og spørre om du kan komme innom å hente en henvisning til hudlege, bare si at du glemte å be om det forrige gang du var der. Det er ikke sikkert du trenger noe egen time hos legen til dette siden du nettopp var der. Eller ring til hudlegene spm står i gule sider, men legen som du ikke trenger henvisning til er oftest dyrere enn når du ka bruke henvisning. Så selv om du må betale en hundrelapp hos fastlegen for å få en henvisning, vil det lønne seg.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85237-kviser/#findComment-465100
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...