Gå til innhold

sex , samliv og overgrep og barn


Gjest ameliadamen

Anbefalte innlegg

Gjest ameliadamen

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne jeg .. alt er bare kaos.. jeg vet snart ikke frem bak på meg selv. Jeg er en gift kvinne (endel år) med flere barn .. for en tid tilbake ble jeg utsatt for en grov voldtekt.. med fler aktører. kroppen min er for meg ødelagt.. men jeg er fortsatt gift med mannen min og han vil ha sex fortsatt. jeg tør ikke avvise han i frykt for å miste han ...men jeg blir dårlig og føler at jeg ikke snart orker mer.. jeg har nevnt problemet til psykologen men jeg klarer ikke å formidle alt hva som egentlig skjer..

Kan man klare å få tilbake et normalt forhold til sex og egen kropp etter noe slikt eller hva er det som egentlig skjer..

Tanker som er formiidlet er blant annet at jeg om jeg "tente" på andre menn skulle prøve det.. få tilbake lyst??? jeg vet liksom ikke hva jeg vil mer.. jeg føler meg så innmari nede og ønsker ikke å såre mannen min .. han har på en måte fått behov for å markere eierforholdet sexuelt i forhold til meg.. Kanskje jeg skulle prøve å flytte ut men barna er de jeg lever for og jeg vet ikke om jeg klarer å i vareta de..

Jeg vet ikke om du kan svare eller noen har vært i lignende situasjon men ... jeg må ha noen innspill i forhold til livet mitt og samlivet mitt som har rast sammen. Jeg skammer meg fryktelig for at jeg ble utsatt for det jeg ble.. og at jeg ikke fungerer normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Ameliadamen, jeg anbefaler på det sterkeste at du tar kontakt med Dixi på www.dixi.no, jeg vet de har hjulpet mange i din situasjon. Lykke til!

En god klem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ameliadamen

Kjære Ameliadamen, jeg anbefaler på det sterkeste at du tar kontakt med Dixi på www.dixi.no, jeg vet de har hjulpet mange i din situasjon. Lykke til!

En god klem til deg :-)

Takk for svar i forhold til overskytende tekst. Jeg har hatt noe kontakt med de, etter at jeg fikk anbefalt de fra V.mottak og politi og krisesenter.. men det er vanskelig for jeg føler de oftest har "unge" jenter og deres problemstilling..Jeg vet ikke om det er riktig for meg. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ameliadamen. Jeg skulle gjerne gitt deg noen gode ord, men jeg vet ikke hva jeg skal si. Du må forsøke å formidle hvordan du har det til psykologen din, hvordan skal han/hun ellers kunne hjelpe? Kan du formidle det til ham/henne skriftlig? Hvis du ikke synes det fungerer med din psykolog kan du vurdere å skifte.

Forøvrig syntes jeg Lunitas råd var godt. Jeg traff en eldre dame (60) som hadde svært god nytte av samtaler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære "ameliadamen"!

Jeg forstår at du er opptatt av om du noen gang kan bli hel igjen, og få normal lyst, etter det grove overgrepet du har vært utsatt for.

Jeg tror det er mulig. Jeg har sett mange kvinner som har blitt glad i kroppen sin igjen etter overgrep, og gjenvunnet respekten, men det er et langt tålmodighetsarbeid.

Du høres ut til å være langt nede både fysisk og sjelelig. Og så føler du likevel press på å imøtekomme din manns sexbehov. Det er imponerende gjort. Men du vet sikkert selv at det hadde vært riktigere om du greide å si nei, fordi du ikke orker og har lyst. Mon tro om ikke mannen din ville ha respektert deg om du sa skikkelig fra hvordan du hadde det nå?

Jeg håper du får hjelp hos din terapeut. Du må få tilbake mer tro på deg selv, og begynne å bygge opp kroppen din igjen.

Kan du få noe avlastning for barna og husarbeidet?

Det vil gi deg egentid, som jeg unner deg i rikt monn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar i forhold til overskytende tekst. Jeg har hatt noe kontakt med de, etter at jeg fikk anbefalt de fra V.mottak og politi og krisesenter.. men det er vanskelig for jeg føler de oftest har "unge" jenter og deres problemstilling..Jeg vet ikke om det er riktig for meg. Takk for svar.

Hei igjen Ameliadamen!

Jeg har nå vært i kontakt med Dixi og de anbefaller at du tar kontakt med de igjen og ber om en individuell samtale. Jeg synes du skal prøve igjen, for jeg er helt sikker på at du får hjelp her. Lykke til!

En god klem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar i forhold til overskytende tekst. Jeg har hatt noe kontakt med de, etter at jeg fikk anbefalt de fra V.mottak og politi og krisesenter.. men det er vanskelig for jeg føler de oftest har "unge" jenter og deres problemstilling..Jeg vet ikke om det er riktig for meg. Takk for svar.

Hei igjen Ameliadamen!

Jeg har nå vært i kontakt med Dixi og de anbefaller at du tar kontakt med de igjen og ber om en individuell samtale. Jeg synes du skal prøve igjen, for jeg er helt sikker på at du får hjelp her. Lykke til!

En god klem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...