Gjest Piahansen Skrevet 3. november 2000 Del Skrevet 3. november 2000 Jeg har siden barndommen vært plaget med bihulebettennelse og tette tåre kanaler og dotter i ørene og sår hals. Denne plagen er blitt behandlet ed alle slags antebiotika typer og pencelin typer også. Nå i en alder av snart 20 og jeg er i fast arbeid er det meget plagsomt med konstant tetthet i alle kanaler. Jeg er blitt behandlet for evt. astma men det viser seg også at dette ikkke hjelper. Min far som også er plaget med dette får fasrt Rhinocort nesedråper noe som løser kanalene utrolig bra. Da jeg spurte legen om jeg kunne få denne på rsept sammen med 10 ml. vanlige øyedråper som brukes mot bettennelse om dette kunnen gies til meg fast hver måned ble det også selfølgelig avist med en gang . Røde såre øyner propp full av betenelse er noe jeg får 1-3 ganger i måneden tetthet i nese og øre kanaler har jeg som sagt hver dag. Hvordan kan jeg sikre meg en lettere fremtid med disse to enkle medikamentene.? Når jeg selv vet av mange års erfaring hva som hjelper. hvorfor kan jeg ikke da ha dette tilgjennelig til en hver tid så jeg kan forebygge bettenelse og konstante tettte bihuler.?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8530-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Til piahansen. Det er en allmennt god behandling å bruke cortisonholdig nesespray for kronisk tett nese. Stadig bruk av antibiotika-holdige øyedråper er ikke akseptabelt. Trolig skyldes øye-rødheten enten virus eller allergi eller sårhet, og ikke bakterier. Det finnes svært mange aktuelle øyedråper for deg, noen er reseptfrie. Dersom legen din er skeptisk til utskriving av nesesprayen du nevner, kan du be om en henvisning til øre-nese-halslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8530-hjelp/#findComment-40674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.