Gå til innhold

jomfru og 23 år


sukat

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 23 år og jomfru, og det er så pinlig!

Grunnen til at jeg har holdt meg borte fra det motsatte kjønn er sammensatte, men de viktigste årsakene er ; grenseovertredelse fra min far

( beføling ), men først og fremst alvorlig spiseforstyrrelse som har vart 3-4 år nå. (Voldtektsforsøk fra en arbeidskollega, men det var dette siste året, og ingen unnskyldning for ikke å ha mistet dyden da jeg var 17 ).

Etter å ha fått hjelp av psykiater, er jeg nå 'på vei tilbake til samfunnet'.Men jeg føler meg som en 'analfabet' når det gjelder seksualitet, særlig nårjeg er sammen med venner (gjerne flere år yngre enn meg ). Saken blir ikke bedre hvis jeg tar for meg et hvilket som helst ukeblad eller henvender meg til media i det hele tatt; det virker som om det er bedre å ha hatt en serie 'en-gangs'-samleier med 'fremmede' på byen, enn å være uerfaren.Jeg aner ikke hvordan jeg skal få meg en kjæreste, men jeg holder på å bli gal av å undertrykke behovet for sex. ( Må styre unna alt som minner om sex i media for å ikke bli gal av lengsel. )

Burde jeg rett og slett 'få det gjort' på byen ? I min omgangskrets nå er det dessverre ingen potensielle kjærester, så jeg må nok vente på han litt til.

Jeg kommer til å gyve løs på en 6-årig profesjonsutdannelse neste høst, og kommer da til å være omgitt av gutter på min egen alder som øker sjansene for å oppnå et forhold.

Er det grusomt å være så gammel jomfru ? Er jeg en raring ?

Taknemlig for respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først - du er ikke en raring!

Jeg var jomfru til jeg var 24 år selv. Er i dag 30 år og har et flott sexliv med ei jeg traff når jeg var 24 år. Hun er min første og blir antakelig den siste. (For å ha sagt det, så er jeg ikke en kristen person som venter til ekteskapet.)Finn for all del ikke en tilfeldig på byen "bare for å ha gjort det". Jeg kan vedde på at den gutten du finner som du vil ha som en fast partner vil være meget begeistret over at han er din første.

Blir ellers lei meg over alt det du har måttet være igjennom.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke fælt å være jomfru i denne alderen. Er egentlig ikke mange som bryr seg nå for tiden om du er det eller ikke. Det eneste du ikke har ved å være jomfru er at du ikke har så mye erfaring, men det ordner seg nok. Nå for tiden er folk mer og mer opptatt av personlighet, både unge og eldre. Ta det helt med ro så finner du deg en etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperat

Det gjør deg forhåpentligvis godt å se at du blir slått. Sjøl er jeg 28 år og jomfru. Jeg har vært desperat i mange år, men veit rett og slett ikke hvordan jeg skal få høl på byllen. Jeg har aldri skjult dette for vennene mine, og det har kommet for en dag ymse teorier om hvorfor. Grunnen er rett og slett at jeg er for redd for å drite meg ut eller bli skuffa.

Mitt råd er å bli litt frekkere i sosiale sammenhenger. Ikke bry deg med hva andre syns eller hvordan du trur andre vil du skal være. Det handler om å være seg selv fullt og helt, ikke stykkevis og delt. Lykken står den kjekke bi. Jeg har observert så mange forskjellige forhold mellom gutter og jenter at jeg tør påstå det.

Om tilfeldig sjekking på byen: velg dine venner med omhu! Gjør du det en kveld på byen, ser jeg ikke noe galt i litt sengekos, men her er di personlige holdning viktigst. Men det høres ut som du har lyst på P., så jeg trur du skal kaste hemningene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes ikke det er noe rart i at du er jomfru, jeg var det selv til jeg var 25, men ble nok dessverre litt for desperat.... skulle nok ha ventet til jeg var i en ordentlig og varig forhold. Det lille jeg har hatt av sex er så ubetydelig at det likegjerne kunne ha ventet til jeg har møtt den rette.....

Hva du gjør er jo opp til deg, men ikke bekymre deg for det, det er ikke noe rart i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes ikke det er noe rart i at du er jomfru, jeg var det selv til jeg var 25, men ble nok dessverre litt for desperat.... skulle nok ha ventet til jeg var i en ordentlig og varig forhold. Det lille jeg har hatt av sex er så ubetydelig at det likegjerne kunne ha ventet til jeg har møtt den rette.....

Hva du gjør er jo opp til deg, men ikke bekymre deg for det, det er ikke noe rart i det...

Unnskyld min nysgjerrighet, men er du han som kalte seg Sokrates her før? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å sammenligne en tenkt person som kanskje har ligget med 20 forskjellige gutter på 5 år...

Med ett sexuelt forhold som varer i to uker, er nok du den med mest erfaring..;)

Din trøst er at du faktisk velger dette selv. En hviken som helst gutt er mer enn villig til å hjelpe deg med problemet. Men det er så MYE bedre å elske med noen enn å knulle med noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du en dag treffer din store kjærlighet, eller rett og slett bare en herlig gutt, er det godt mulig at han er gla for at han er den eneste... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomfru?

Først - du er ikke en raring!

Jeg var jomfru til jeg var 24 år selv. Er i dag 30 år og har et flott sexliv med ei jeg traff når jeg var 24 år. Hun er min første og blir antakelig den siste. (For å ha sagt det, så er jeg ikke en kristen person som venter til ekteskapet.)Finn for all del ikke en tilfeldig på byen "bare for å ha gjort det". Jeg kan vedde på at den gutten du finner som du vil ha som en fast partner vil være meget begeistret over at han er din første.

Blir ellers lei meg over alt det du har måttet være igjennom.

Lykke til!

Du må spørre deg selv om hva du vil. Ønsker du sex fordi du er kåt eller fordi du føler deg unormal som ikke har gjort det ennå. Jeg vil ikke anbefale deg å gi deg bort til en tilfeldig gutt på byen. Hvis du er veldig uheldig kan du få diverse kjønnssykdommer selv om du bruker kondom (kondomet kan sprekke). Du kan også bli gravid hvis du er uheldig. Jeg synes ikke dette er verdt risikoen. En annen ting er at man vet jo ikke helt hvem man går til sengs med og for alt man vet kan man jo bli presset eller tvunget til sex. Jeg mener ikke å skremme deg, men jeg vil at du skal være obs på risikoene. Hvis jeg var deg, ville jeg vært stolt over at jeg ennå er jomfru. Jeg synes det står mer respekt av det enn å knulle rundt. Jeg er 27 år og desverre ikke jomfru. Jeg skulle ønske jeg var det. Ikke beskymre deg og fokuser på andre ting. Jeg synes du burde være stolt over å være jomfru. Jeg synes det er noe flott over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Du er et såkalt "traumatisert" tilfelle, med vonde opplevelser og erfaringer på det seksuelle området. Det er ikke det minste rart at du sliter med disse tingene, ditt selvbilde, din manglende følelse av å være normal og alt det der, som du sikkert har snakket med din psykiater om.

Prøv å unngå å oppleve deg som et offer. Offerrollen er skummel, den har en tendens til å kapsle inn mennesket, gjøre det ufri, redd og utrygg.

Hvordan så komme ut av offerrollen. Du er allerede et godt stykke på vei ut av den, slik du har beskrevet din livssituasjon her i dol. Men hvordan komme videre?

Jeg tror ikke du skal hengi deg til den første og beste på "gata". Det vil bare bidra til å øke din mangel på selvrespekt.

Unngå å isolere deg sosialt, prøv å oppretthold et godt sosial nettverk. Her vil du kunne finne en person du liker og kan tenke deg å ha sex med. Da er det viktig at du lar lysten til kjærlighet og sex få blomstre. Unngå da å tenke på de vonde fantasiene du har hatt rundt tidligere seksuelle erfaringer. La lysten få taket på deg.Ikke la deg fange inn av offerrollen og selvmedlidenheten.

Dessuten en ting til; la sinne og aggressive fantasier overfor de som har krenket deg tidligere få komme frem. Gjerne "ta" din far skikkelig, la han få vite hva du mener om han, hvilken drittsekk han er.La han få høre så øra flagrer.

Sinne og aggresjonsfølelser er et godt hjelpemiddel mot selvforakt, selvhat og depresjoner.Dessverre er det alt for mange jenter og kvinner som undertrykker sitt sinne, og lar raseriet gå ut over seg selv.

Du er ingen raring. Du trenger litt mer selvtillit og trygghet på din egen person. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Først - du er ikke en raring!

Jeg var jomfru til jeg var 24 år selv. Er i dag 30 år og har et flott sexliv med ei jeg traff når jeg var 24 år. Hun er min første og blir antakelig den siste. (For å ha sagt det, så er jeg ikke en kristen person som venter til ekteskapet.)Finn for all del ikke en tilfeldig på byen "bare for å ha gjort det". Jeg kan vedde på at den gutten du finner som du vil ha som en fast partner vil være meget begeistret over at han er din første.

Blir ellers lei meg over alt det du har måttet være igjennom.

Lykke til!

Det er en slags konkurransei dag om å debutere seksuelt så tidlig som mulig.Dette som tegn på at man er attraktiv.

For mange jenter er nemlig tidlig debut en måte å speile seg seg selv, få bekreftelse på at man er tiltrekkende.

Det er ikke skadelig å vente til man er 24 år. På den annen side er det heller ikke skadelig å debutere når man er 17 eller 18 år. Dette er helt individuelle ting. Hvert tilfelle nå vurderes ut fra sine gitte betingelser.

Forelskelse er en fin måte å debutere på. Naturen har vært smart i så måte. Forelskelse gjør de fleste kåte og lystne på hverandre, og da ender det gjerne med samleie, og ikke så helt sjeldent med graviditet.

Det er jo det naturen vil, at jenta skal bli gravid og sette unge til verden. Mange steder i utviklingslandene er jentene mødre allerede i 15-16 års alder.Når de er 30 år har de 6-7 unger og ser ut som de er 45 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltstreit

Selv er jeg 29 år og praktisk talt jomfru. Har hatt sex to ganger i mitt liv og ingen ble "fullbyrdet" (noe jeg forøvrig er svært glad for siden jeg ikke brukte prevensjon). Skulle gjerne byttet ut tusen slike med et ekte forhold. Å gjøre det bare for å ha gjort det er ikke kult i mine øyne.

Har lenge fundert over dette, men man fungerer tross alt bra uten sex. Man kan tilfredstille seg selv også. Vet at dette ikke er det samme som sex med en annen. Og jeg føler uten tvil et sug etter å oppleve ekte sex med en partner.

Så jeg anbefaler deg å ikke forhaste det. Du bør først å fremst møte en person du liker og forhåpentligvis har han tolmodighet til å lytte på deg så dere kan lære hverandre å nyte sex i et ekte partnerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må spørre deg selv om hva du vil. Ønsker du sex fordi du er kåt eller fordi du føler deg unormal som ikke har gjort det ennå. Jeg vil ikke anbefale deg å gi deg bort til en tilfeldig gutt på byen. Hvis du er veldig uheldig kan du få diverse kjønnssykdommer selv om du bruker kondom (kondomet kan sprekke). Du kan også bli gravid hvis du er uheldig. Jeg synes ikke dette er verdt risikoen. En annen ting er at man vet jo ikke helt hvem man går til sengs med og for alt man vet kan man jo bli presset eller tvunget til sex. Jeg mener ikke å skremme deg, men jeg vil at du skal være obs på risikoene. Hvis jeg var deg, ville jeg vært stolt over at jeg ennå er jomfru. Jeg synes det står mer respekt av det enn å knulle rundt. Jeg er 27 år og desverre ikke jomfru. Jeg skulle ønske jeg var det. Ikke beskymre deg og fokuser på andre ting. Jeg synes du burde være stolt over å være jomfru. Jeg synes det er noe flott over det.

Til alle dere som svarte på innleget mitt:

TUSEN TAKK !

Det gjorde godt å få luftet det. Jeg trengte nok en bekreftelse på at jeg ikke er verdens eneste/rareste.

Skal vente til det stemmer før jeg 'gir det bort'.

Stor klem fra Sukat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...