Gå til innhold

Voldelige tendenser


Cherie1365380432

Anbefalte innlegg

Cherie1365380432

Hei

Lurte på hvor stor fare er det for gjentagelse... når en mann først har utøvet fysisk vold mot partneren..

Er det da stor sansylighet...for at det vil gjenta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med mindre det var en ekstem hendelse som utløste volden, er det stor fare for at det skjer igjen.

Med ekstrem hendelse mener jeg noe i størrelsesorden med at partneren har mishandlet felles barn eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherie1365380432

Med mindre det var en ekstem hendelse som utløste volden, er det stor fare for at det skjer igjen.

Med ekstrem hendelse mener jeg noe i størrelsesorden med at partneren har mishandlet felles barn eller lignende.

Ekstrem hendelse var det ikke.. Personen har nok mye inni seg.

Mannen er en god og snill mann, men det ser ut til at han har et "sinne" som han ikke styrer. Hvor kan man hendvende seg for å få hjelp til dette. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ekstrem hendelse var det ikke.. Personen har nok mye inni seg.

Mannen er en god og snill mann, men det ser ut til at han har et "sinne" som han ikke styrer. Hvor kan man hendvende seg for å få hjelp til dette. ?

Tilbaketrengt sinne og aggresjon trenger en psykolog/psykiater til å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gjort det en gang, er det alltid en sannsynlighet for at han vil gjøre det igjen. Personlig ville jeg ikke blitt igjen for å sjekke om han gjør det igjen men det er jo oppp til deg og finne ut av!Har vært borti det selv, og jeg ville IKKE opplevd det igjen... unner deg ikke det!! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ekstrem hendelse var det ikke.. Personen har nok mye inni seg.

Mannen er en god og snill mann, men det ser ut til at han har et "sinne" som han ikke styrer. Hvor kan man hendvende seg for å få hjelp til dette. ?

En kan alltid henvende seg til fastlegen. Denne kan henvise til riktig instans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest løvetann2

Det skjer igjen..

Av egen erfaring vet jeg at noen menn reagerer med vold når deres egne behov ikke blir møtt straks. Det være seg behov om "bekreftelse", å kjefte deg opp hvis de vil (hvis du prøver å lukke ørene eller gå - slår de.) å hele tiden få det som han vil - i det hele tatt, lærer du deg å sette grenser for psykisk mishandling, kan reaksjonen bli fysisk vold i stedet.

Og ja, de er alle "egentlig snille" og har noe vondt inne i seg. Men de av dem som er voksne i hodet sitt LØPER for å få behandling når de først har slått en gang - og de gjennomfører behandlingen. De andre sliter du deg ut på å prøve å "hjelpe".

Hvis "din" tar initiativ til å få hjelp selv (OG gjennomfører det, pass godt på så det ikke bare blir med snakket, for da stikker du!) - er det håp for han og dere to. Men, du skal kreve bevis for at han faktisk FÅR hjelp og at det ikke bare er noe han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...