Gå til innhold

brystsmerter

Anbefalte innlegg

Fra tid til annen, 2-3 ganger i måneden får jeg kraftige brystsmerter som medfører at jeg har vondt for å puste og stivner til i overkroppen. Det virker som om disse smertene er lokalisert til hjerteregionen, men ikke helt enkelt å fastsette. Etter en stund går det over, men jeg er øm i brystet i flere timer etterpå. Jeg har ikke vært til lege med problemet. Ellers er jeg i førtiårene, trener flittig og røyker ikke. Denne situasjonen bekymrer meg endel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8534-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Levian. Dersom det er mye hjertesykdom i familien din, eller du har høyt blodtrykk eller høy kolesterol, og smertene fortrinnsvis kommer ved anstrengelse, bør man utelukke angina ( gjøres vanligvis ved løpetest hos legen ). Dersom ingen av disse risikofaktorene er tilstede, og plagene heller har en tendens til å komme ved psykisk slitenhet, kan det godt være stress og muskelstramninger. De fleste som legges inn på sykehus med "akutt hjertesykdom" har stive muskler forårsaket av stress som diagnose!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8534-brystsmerter/#findComment-40672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...