Gå til innhold

Kan el-apparater funke som mildre elektrosjokk og gi samme konsekvenser??


Gjest Anonymusa

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymusa

Så nettopp program på tv om elektrosjokkterapi;-)

(Slik terapi var sagt å i noen tilfeller kunne kurere eller forbedre en rekke psykiske lidelser, gi hukommelsestap, og jeg tror også det ble antydet noe om personlighetsforandringer..)

Hvis en ser på det faktum at flere og flere får psykiske plager.. Skyldes det egentlig bare dagens samfunn's oppbygging osv, eller kan det også ha noe med f.eks. mobilbruk å gjøre??

(Evt el-apparater kan virke forsterkende på ytre "psykiske" påvirkninger?)

Jeg bare lurer litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket program var dette? Hvilken kanal? Jeg prøvde ECT (elektrosjokk) isommer, og det hadde god virkning på depresjonen, men tilsvarende dårlig på hukommelsen... (mye av det som skjedde året før behandlingen er som blåst vekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program var dette? Hvilken kanal? Jeg prøvde ECT (elektrosjokk) isommer, og det hadde god virkning på depresjonen, men tilsvarende dårlig på hukommelsen... (mye av det som skjedde året før behandlingen er som blåst vekk)

Det var på Discovery Channel i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det kan ikke "funke" slik.

Forutsetning for humørpåvirkning er at strømstøtet er så sterkt at det utløser epileptiske kremper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...