Gå til innhold

Termin....


hegemor-

Anbefalte innlegg

Det evige spørsmålet om termin.

Jeg har 3 terminer å forholde meg til, men vet jo at medisisk sett så forholder legene og jordmor seg til UL termin som ble satt rundt uke 19. Hos meg ble den satt til 25.11.2000.

( i så tilfelle testet jeg positivt 5 dager etter befruktning)

Den andre terminen jeg har er 13.11.2000 som også er en UL termin - men satt i uke 9.

Den tredje er min egen termin- som er 18.11.2000. Denne er i fohold til siste mens.

Vil det tas noen hensyn ved eventuell overtidsvurdering til at de to andre terminene er før ? Det er jo en ukes avvik på dem.

Begynner å bli utolmodig *s*

- også ett lite sp.mål til slutt. Pleier _alltid_ slimproppen å gå før fødselen er igang ?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slimproppen trenger ikke å gå før vannet går. Jeg merket ikke noe til den første gangen da fødselen startet med vannavgang. Andre gangen derimot brukte den en hel dag på at hele proppen skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det vil ganske sikkert bli tatt hensyn til de forskjellige terminene hvis du skulle gå over tiden. Det er mange som mener at terminen blir mest nøyaktig hvis ultralyd tas rundt uke 7-9, i så fall skal man ikke se helt bortifra 13.11. Jeg synes du skal diskutere det litt med lege/jordmor hvis du begynner å nærme det 27.11 uten å ha født.

Når det gjelder slimproppen, skal man ikke legge så mye vekt på den. Innimellom kan den gå i do uten at du overhode legger merke til det. Andre ganger går den først når du har fått rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...