Gå til innhold

Psykisk lidelse og graviditet


Gjest jenta26

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt panikkangst, helseangst og sosial angst i 10 år. Er nå 26 år. I perioder har jeg gått på antidepressive. Sluttet nå i sommer, og det fungerer fint.

Jeg og samboeren ønsker oss barn snart, og jeg lurer på om noen som har hatt angst har fått barn, og hvordan det var? Ble angsten verre?

Jeg er redd for å besvime eller miste kontrollen. Også redd for å få hjertebank. Når man er gravid så kan man jo få all slags symptomer. Lurer på hvordan jeg skal klare det...... Og hvordan skal en fødsel gå? Jeg som ikke tørr å anstrenge meg slik at jeg får hjertebank.....

Noen som har erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Johannes urteplanten

Jeg gikk til psykolog for angst og depresjon for noen år siden.

Sluttet hos psykologen noen måneder ute i svangerskapet, for han mente andre hadde bedre bruk for plassen min. :c)

Graviditeten var fin. Det var skjønt å bære frem jentungen, samt å føde henne.

I dag har vi verdens skjønneste 2åring! Aktiv, snill og pratsom.

Du bør ikke la angsten hindre deg å bli mamma. Innlegget ditt viser at du er reflektert og ansvarsfull. HVIS du føler du mister kontrollen, tror jeg du nok vil be noen om støtte deg!

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...