Gå til innhold

NHD - Seroxat og rødming


oxbow

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har hatt sosial fobi en god stund og det som er typisk plager for meg er rødming og nervøsitet.Tidligere har ikke sosial fobi vært et stort problem, selv om det har ført til at jeg har unngått situasjoner og plasser.Sosial fobi har liksom ikke stoppet meg før. Nå har jeg sluttet på seroxat etter tre års bruk og det var da det ble virkelig ille. Jeg er konstant nervøs/urolig/dårlig i magen, men det verste er rødmingen. Jeg rødmer for alt og ingenting.Dagligdagse gjøremål som før var enkelt er nå store problem, f.eks handle mat, ta bussen osv. Er konstant redd/nervøs for å rødme og da skjer det jo selvsagt oftere.Jeg kan sitte en hel dag hjemme og være nervøs for neste dag for jeg vet at neste dag skal jeg på skolen og der må jeg omgås mange folk og være sosial. Det jeg lurer på er om å begynne på seroxat igjen kan "roe" meg litt ned, at jeg blir litt mindre nervøs. Og om seroxat kan dempe rødmingen litt. Da jeg gikk på seroxat var jeg ikke så veldig urolig og nervøs hele tiden,merket også at det hjalp på rødming. Har sånn sett positive erfaringer med seroxat men litt uheldige virkninger da jeg skulle slutte. Har ikke lyst å være avhengig av antidepressiva resten av livet men kan det gjøre situasjonen litt bedre akkurat nå så er jeg med på det meste. Men ettersom jeg tenker på rødming hele tiden og er nervøs for å rødme hele tiden så er jeg litt usikker på om seroxat vil ha samme positive virkning som jeg opplevde før mht rødming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det jo veldig sannsynlig ut at Seroxat har virket. Er det ikke da like greit å begynne på den igjen, og slippe disse problemene som du har nå? Hvis den ikke gir deg noen problemer med bivirkninger, så må det da være mye bedre å bruke Seroxat. For deg høres den ut til å være en riktig "lykkepille".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...