Gå til innhold

Fødselspenger i tilfelle sykemelding


Gjest Wia

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i fødselspermisjon. Denne utgår 8/9, og jeg skal da jobbe i 4 uker mens faren har pappapermisjon. Etter dette har jeg søkt permisjon uten lønn til og med 7/1-01.

Nå har det seg slik at jeg er blitt gravid igjen, med termin 18/3-01. Og ifølge mine beregninger skal jeg kunne jobbe/ha fødselspermisjon lenge nok til å få fødselspenger også neste gang.

Men, hva skjer dersom jeg blir så dårlig at jeg blir sykemeldt når jeg skal begynne å jobbe igjen? Jeg må vel jobbe i et gitt antall dager før jeg får sykepenger, og i samme slengen opparbeider meg rett til fødselspenger?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Det er ingenting i veien for at du kan gå direkte fra fødselspenger til sykepenger. for å få sykepenger også den tiden du hadde tenkt å ha permisjon ("selvvalgt tilbaketrekking fra arbeidslivet") må du overbevise trygdekontoret om at hensikten med permisjonen falt vekk som følge av sykmeldingen. Om det lar seg gjøre kommer helt an på helsetilstanden og om du klarer å ta deg av barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...