Gå til innhold

over tiden og barnet snudde seg i går


lina

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på kontroll på sykehuset i dag på pga. at jeg har hatt litt tendens til høyt BT, ( men det var i dag veldig fint 120/80) Jeg er imidlertid 11 dager på overtid så jeg skal settes på kur mandag hvis ikke noe skjer i helga. For en uke side prøvde gynekologen med "hinneløsning" men dette førte bare til masse masrier hele helga slik at jeg ikke har fått sove. Det ble ikke gjort noen innvendig undersøkelse i dag. Imidlertid hadde poden som for 1 uke siden lå godt nede i bekkenet sist, flyttet seg over fra å ligge med ryggen mot høyre side til venstre, hodet var også mer bevegelig å har kommet mere opp. Jeg sa til jordmor at jeg kjente godt at det skjedde i går da det var utrolig aktivitet der inne. I og med at hodet nå igjen er såpass bevegelig er jeg spent på hvordan innvirkning dette har på fødselen og er det normalt at barnet flytter på seg 11 dager på overtid. Det er 10 år siden jeg sist fikk barn og fødselen tok over 30 timer så jeg gruer meg veldig til den forestående, men har gått til samtale hos jordmor for dette å hun har gått gjennom den forrige med meg for å se på ting vi kan gjøre anderledes denne gang. Er fødselen verre når den settes i gang kunstig? Magen er ikke så stor, vokser barnet mindre på overtid, (kan jo ikke være noen kjempebaby når det er såpass god plass til romstering der inne).

Hilsen ei som håper noe kan skje av seg selv i helga.

PS. Trykket i underlivet har også gitt seg noe etter at babyen flyttet på seg kan dette bety at det kan være høy likestand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig at barnet snur seg fra den ene siden til den andre, også under fødselen. Hodet har tydligvis ikke vært helt festet, siden den nå står høyt og bevegelig. Jeg har ingen grunn til å tenke at det skulle være høy likestand. Dessuten vil dette som oftest endre på seg med en gang du får rier. Ofte fester ikke hodet seg før man har fått rier, og spesielt gjelder dette flergangsfødende. Jeg synes imidlertid at du kan be jordmor vurdere litt ekstra hvordan barnet ligger med kroppen sin hvis du er engstelig for feilinnstilling.

Det hender at det oppleves som litt spesielt tøft når riene blir framprovosert av drypp, men det er slettes ikke noen regel i seg selv. Uansett, kan du sikkert få hjelp med smertelindring hvis du er spes. engstelig etter den lange og harde fødselen din for 10 år siden. Snakk med jordmor på et tidlig stadium i fødselen hvis du har sterkt ønske om f.eks. epidural. Epidural er relativt vanlig å få ved igangsatte fødsler. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...