Gå til innhold

Borderline vs codependent?


Gjest Survivor

Anbefalte innlegg

Gjest Survivor

Er det sånn at jenter med Borderline-_tendenser_ lettere tiltrekker seg mishandlere, og har vanskeligere for å komme seg bort?

Eller kan jenter som stadig tiltrekker seg mishandlere kun en "sårhet"? Er borderline-symptomer i tillegg til PTSD en naturlig reaksjon på påkjenninger som et mishandlerforhold gir for en codependent, uten at det er borderline i utgangspunktet?

Tenker da foreksempel at når abuser til slutt etter mye rollercoaster har fått "taket på" og da plutselig tillater seg å bli kald og værre enn noen gang - har man borderline-tendenser eller er man bare et "vanlig" offer når man i tillegg til å være forvirret, redd og alt det - klamrer seg til abuser?

Eller når abuser er den eneste som har "lov" til å uttrykke sinne (og straffer offer verre hvis hun uttrykker noe som minner om sinne), og offer da begynner å rette sinnet mot seg selv i stedet med å kutte? Er det borderlinetendenser eller vanlige reaksjoner på en slik situasjon? (Hvis man her ser bort fra den eventuelle sårhet som gjør at visse jenter blir i slike forhold lettere enn andre)

Ellers så må vel i det hele tatt jenter med mer eller mindre fremtredende borderline/dependent-trekk være et utmerket mål for narsissister, psykopater og andre "skumle" menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blir folk med borderline i voldelige forhold? da må isåfall jeg ha fått feil diagnose. jeg ville så gæli ha sparket og slått tilbake om noen hadde prøvd å røre meg og aldri latt han nærme seg meg igjen, så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...