Gå til innhold

Kul i leggen

Anbefalte innlegg

Goddag,

Jeg er en 43 år gammel kvinne ved god helse og i god fysisk form (trener 3 ggr/uke). I går ettermiddag ble jeg øm på et punkt på leggen: Rett under kneet, på baksiden og innsiden, altså nesten øverst på den 'indre' leggmuskelen. Det er en rund, hard, meget øm kul der inne, omtrent så stor som en eggeplomme, synlig. Jeg lurer på om jeg behøver å oppsøke lege for dette? Det er ingen merker etter insektstikk. Jeg kan bemerke at jeg hadde en liten blodpropp i lungen i sommer, men ellers altså er frisk og sprek.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85530-kul-i-leggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er dette en cyste, som utgår fra kneledds-hinnen, en såkalt Baker cyste. Lokalisasjoner er iallfall typisk. Denne kan komme og gå, og kan opereres om den gir hemmende smerter. Mindre sannasynlig er det en blodpropp, symptomene da er oftere spent muskulatur i hele tykkleggen, rødhet og fortykkelse. Dette sistnevnte bør undersøkes raskt av lege. Dersom du har hatt en kraftig strekk av muskelen, kan det være en blødning i denne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85530-kul-i-leggen/#findComment-466724
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...