kch Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei! Jeg er ei jente på 35 år som er plaget med PMS. Jeg får bl a ømme bryster, men dette er langt fra det største problemet. Jeg blir veldig irritabel, humørsyk og blir rett og slett deprimert. Jeg merker dette selv, men klarer ikke å gjøre noe med det. Dette har etterhvert begynt å gå ut over familien, og jeg er redd at dette kan ødelegge mye for mange. Er det flere som har samme erfaringer, og aller helst, finnes det noe botemiddel mot det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85550-pms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dronninga Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Har det på akkurat samme måten... Og har vært sånn siden jeg fikk mensen. Blir noe så innmari sinna, eller så blir jeg så lei meg og melankolsk at det nesten ikke er til og holde ut. Føler meg helt alene og forlatt, og gråter for den minste ting. Har også skikkelig vondt i ryggen den siste uka før mensen. For ikke og snakke om krampene! har prøvd mye av naturmedisin, akupunktur etc for og få bukt med det, men dessverre, for meg så funka ikke noe. Akupunktur var det som hjalp mest, men for meg ble det for dyrt i forhold til utbyttet. Har vel også bytta p-piller hvertfall 5 ganger siden 95. Nå har jeg kobberspiral og har innsett at det er noe jeg bare må leve med. Det hjalp hvertfall ikke med alle hormonene i pilene, ble bare verre. Nå styrer mine egne hormoner prosessen, går vel egentlig ganske greit... Men jeg er påpasselig og fortelle sambo at jeg har PMS, slik at han skjønner at det ikke er personlig når jeg står midt på kjøkkengulvet og kjefter og smeller fordi yndlingskoppen min er møkkete f.eks. Eller at jeg ikke nødvendigvis har klikka helt når jeg begynner og gråte under Dagsrevyen og sånn... han har lært seg og leve med det nå, synes nesten det blir litt morsomt etterhvert.:-) Du kan jo prøve nattlysolje(enten i tabl.form eller konsentrert form), men for meg så funker det mer mot store blødninger og kramper. PMSn er og blir den samme-hver eneste måned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85550-pms/#findComment-465282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.