Gå til innhold

Vaginal utløsning


Gjest snohvit

Anbefalte innlegg

Gjest snohvit

Mannen min får ikke vaginal utløsning (Han får utløsning når han onanerer). Han er heller ikke særlig interessert i sex. Han har aldri fått vaginal utløsning hverken med meg eller med annen partner. Jeg tror hans manglende lyst har sammenheng med hans manglende vaginale utløsning. For noen år siden var vi på konsultasjon hos en av Norges mest kjente urologer. Han mente at min manns manglende vaginale utløsning hadde sammenheng med en ubevisst frykt for å få barn. Nå har vi barn (vi fikk det til allikevel...) og han har fortsatt ingen vaginal utløsning. Er det bare oss som sliter med dette problemet? Jeg har ikke funnet noe litteratur på området eller noen leserinnlegg som tyder på at andre sliter med det samme problemet. Er det noen som kan anbefale behandling hos en spesialist på området? Dersom det mangler kompetanse i Norge er det noe hjelp å få i Sverige/Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve ordet "vaginal utløsning" er mest brukt når det gjelder kvinners orgasme.

Utløsning i vagina, er det vel du mener. Og, ja, det kan hende han er redd for å bli gravid. At det ligger psykisk til.

DOG det kan likke fyisik til, kanskje er du regelrett ikke stram nok? Kniper du under samleie? Du sier han også har manglende lyst... kanskje han regelrett ikke tenner på deg? Har du sjekket om han er utro, om han kanskje ikke er så forelska lengre?

Han kan jo også være overarbeidet og sliten. Mye kan ligge bak, her, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Han har angst for din skjede (vaginalangst). Det kan være mange grunner til det. Enhver psykolog med respekt for seg selv, og sitt yrke, hoster opp en eller annen årsaksforklaring på grunnen til at mannen ikke klarer å få til orgasme og sæduttømning når hans penis befinner seg i din skjede.Den ene forklaringen kan være like god, eller dårlig, som den andre.

Det fins behandling, også i Norge. Spørsmålet er bare hvor du bor, på hvilken kant av dette langstrakte landet. For det er jo også et økonomisk problem å gå til en behandler. Han eller hun skal ha 400-500 kroner for hver time i behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snohvit

Han har angst for din skjede (vaginalangst). Det kan være mange grunner til det. Enhver psykolog med respekt for seg selv, og sitt yrke, hoster opp en eller annen årsaksforklaring på grunnen til at mannen ikke klarer å få til orgasme og sæduttømning når hans penis befinner seg i din skjede.Den ene forklaringen kan være like god, eller dårlig, som den andre.

Det fins behandling, også i Norge. Spørsmålet er bare hvor du bor, på hvilken kant av dette langstrakte landet. For det er jo også et økonomisk problem å gå til en behandler. Han eller hun skal ha 400-500 kroner for hver time i behandling.

Takk for svar! Jeg har noen supplerende spørsmål.

1. Finnes det en liste over psykologer som behandler denne type problemer (vi har råd til å betale). Kanskje en forening jeg kan kontakte? Norsk psykologforening (?)

2. Litteratur på området?

3. Tror du at det er en sterk kobling mellom seksuell lyst og vaginal utløsning - eller overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Takk for svar! Jeg har noen supplerende spørsmål.

1. Finnes det en liste over psykologer som behandler denne type problemer (vi har råd til å betale). Kanskje en forening jeg kan kontakte? Norsk psykologforening (?)

2. Litteratur på området?

3. Tror du at det er en sterk kobling mellom seksuell lyst og vaginal utløsning - eller overdrevet?

Det fins en del litteratur på området, men jeg syns ikke de gir god instruksjon hvordan du skal få til en vaginal orgasme.

Det beste er å få veiledning av en som har peiling på dette. Men vær klar over at det ikke er noen enkel sak å bli instruert til å få til en vaginal orgasme. Du må kunne go deg skikkelig hen, noe som ikke er lett når du er instruert til det av en sexolog. For å gi seg hen må man glemme seg selv, ikke tenke på å prestere hengivelse.

Det er med andre ord mange vansker underveis her. At det er en sammenheng mellom seksuell lyst og vaginal orgasme er det ingen tvil om. Desto mer lyst desto mer sannsynlig er det at kvinnen oppnår vaginal orgasme.

Prøv på deg selv, bruk fingre inne i skjeden, stryk fremover langs fremre vaginalvegg til du kjenner G-sonen, stimuler deg der, se om det hjelper. Stimuler samtidig klitoris. Du har to hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller ikke umulig at det har en ting eller to å gjøre med at: Han kan bevege hånden sin endel raskere enn hofta!!

Ikke alt er psykologi jenter!!!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...