Gå til innhold

Fluoxetin mot angst??


nervevrak83

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg for ca 1 mnd siden hvor jeg skrev om problemer med sosial angst. Nå har jeg vært hos doktor, og han gidde meg noen tabletter som kalles Fluoxetin. Jeg har lest litt om disse tablettene, og har funnet ut at de brukes mot depresjoner og tvangstanker. Hvorfor gir da legen min meg disse tablettene når det ikke er dette jeg lider av? Er det noen som har noen erfaring med disse tablettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fluoxetin er en såkallt SSRI, eller "lykkepille" som de misvisende ofte kalles. SSRI-medisinene er nokså like, og de brukes både mot depresjon og angst, bl.a. sosial angst/fobi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen mnd med Fontex(som er det samme som Fluoxetin,bare annet navn), så har jeg ikke hatt noe angst what so ever. Så de funker nok bra mot dette. Men det tar noen mnd, helt begynnelsen er du mere nervøs enn før. Men det takler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen mnd med Fontex(som er det samme som Fluoxetin,bare annet navn), så har jeg ikke hatt noe angst what so ever. Så de funker nok bra mot dette. Men det tar noen mnd, helt begynnelsen er du mere nervøs enn før. Men det takler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen mnd med Fontex(som er det samme som Fluoxetin,bare annet navn), så har jeg ikke hatt noe angst what so ever. Så de funker nok bra mot dette. Men det tar noen mnd, helt begynnelsen er du mere nervøs enn før. Men det takler du.

Tusen takk for svar:) Blir jeg mere nervøs i begynnelsen? Vil det si at jeg får mere angst? Det kommer jeg aldri til å takle! Nå er jeg så full av angst at jeg holder på å bli gal, jeg holder snart ikke ut mer!!! Vet ikke om jeg våger å ta disse tablettene viss jeg blir mer nervøs...En ting til, blir man veldig svimmel av angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:) Blir jeg mere nervøs i begynnelsen? Vil det si at jeg får mere angst? Det kommer jeg aldri til å takle! Nå er jeg så full av angst at jeg holder på å bli gal, jeg holder snart ikke ut mer!!! Vet ikke om jeg våger å ta disse tablettene viss jeg blir mer nervøs...En ting til, blir man veldig svimmel av angst?

Du kan føle deg litt mer nervøs når du begynner med medisinen. Det pleier å gå over etter ett par uker. Ikke alle får det heller. Hvis du føler deg veldig nervøs og har mye angst fra før, så tror jeg ikke du merker at det blir noe verre. Tenk på at det er sannsynlig at ting blir bedre bare medisinen får tid til å virke, og hold ut.

Ja, man kan bli svimmel av angst. Veldig svimmel også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...