Gå til innhold

rohypnol i roman


Gjest selje

Anbefalte innlegg

Kanskje syns du dette er tull å svare på og det skjønner jeg, men prøver likevel: skriver (profesjonell forf.) p.t. roman der en liten del av handlingen beskriver et menneske som begår drap, svært godt planlagt og gjennomført - helt til sluttfasen. Jeg skriver h*n gikk på rohypnol (store doser) i gjerningsøyeblikket. Konsulent på forlaget tror ikke noen kan gjøre ting sammenhengende i pillerus. det er jeg helt sikker på ikke stemmer!I avisene leser en jo nokså ofte om slikt, har dessuten hatt innbrudd her i huset vi bor, veldig pent ryddet etter seg, veldig "ordentlig" gjennomført og da fikk vi vite av politiet etterpå at vedk. var veldig amfetamindopet da han ble tatt. Kan du svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert da, men jeg vil bare si at det meste jeg har tatt på en gang er 5stk rohypnol, og jeg våknet opp dagen etter med kutt og blåmerker og husket ingen verdens ting!Jeg husker at jeg OG en venninne prøvde og bære en forsterker (hallo, 5kg!) og fallt over ende!

Så etter min mening, hvis noen tar så mange rypper, blir det ekstremt vanskelig.

Det er jo sovemedisin/beroligende, så hvis du tar mange av de men holder deg våken, blir du ganske ustabil på beina.

men jeg er ingen lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen ekspert, men Rohypnol er vel kjent for å være ekstremt sløvende, og som leser - de du skal appellere til - så ville jeg nok stilt meg noe kritisk til at det "perfekte mord" ble begått av en fyr på Rohypnolrus.

Du sammenligner med amfetamin, et dop som mange bruker nettopp for å bli mer våken og konsentrert, og det blir jo noe feil i og med at Rohypnok har den omvendte virkningen.

Så jeg er enig med din forlegger, og som leser ville jeg som sagt stilt meg kritisk til at det "perfekte mord" ble begått av en fyr på Rohypnolrus.

Det blir like sannsynlig som om han var dopet på sovemedisin - noe Rypper faktisk er.

Er du en kjent forfatter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dophuet i Vest

Grunnen til at tyvene hadde ryddet etter seg, er vel nettopp at de var på speed... Veldig mange blir veldig pirkete og får "ryddekick" av det. (Brukte en gang 11 timer på og rydde 32 kvadrat!) :-)

Ryppere derimot, de er til og slappe av på. Kan gjøre mye rart, men det blir aldri perfekt fordi du ikke helt har hodet med deg. Spes.om de blir blandet m alkohol og de fleste som ruser seg på ryppere, tar som oftest en drink eller 10 i tillegg. Det er da rusen er best.

Tror kanskje jeg ville funnet et annet dop til morderen din om h*n skal begå det perfekte mord... Cola eller speed kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...