Gå til innhold

henvist til psykoseteam - NHD


Gjest tod

Anbefalte innlegg

Jeg har nå funnet ut at studenthelsetjenesten har henvist meg til et pskoseteam. Dette skjer jo når man mistenker schizofreni, ikke sant? Det er her jeg mener de tar helt feil. Jeg sa også i fra om dette, men orka ikke å krangle. Jeg mener at jeg er deprimert og at det er det som er problemet. Studenthelsetjenesten har tydeligvis hengt seg opp i noen dissosiative symptomer jeg har. Jeg syns det er veldig ubehagelig med denne henvisningen. Jeg er redd for at de skal tro jeg er schzofren uten at jeg er det og at nettopp denne redselen vil være med på å få dem til å tro dette osv. Spørsmål:

1) Hva skjer hvis jeg ikke drar til timen med psykoseteamet eller avbestiller denne. Er da saken ute av verden? Kan de tvinge meg til å komme?

2) Hvis jeg drar dit og de mener at jeg er schizofren, kan de da tvangsinnlegge meg? Kan de gjøre dette ut fra denne diagnosen i seg selv? Hva skjer hvis jeg nekter å ta medisiner, kan de tvinge meg?

3) Kan de ta kontakt med familien min uten å fortelle meg om det? Hva skal til for at de kan gjøre dette?

Faen. Dette har blitt en ytterligere belastning til depresjonen. Blir paranoid av dette og når jeg blir paranoid tror de vel jeg er schizofren osv. Catch 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Hei. Jeg skjønner du er fortvilet og redd! Det beste du kan gjøre nå er å prøve å slappe av. Gjør så godt du kan. Tenk på at du kan få hjelp. Ikke se på dette som noe negativt. Du kommer ikke til å bli låst inn i en glattcelle og tvangsmedisinert!!!

Jeg tipper at du kommer til å få en diagnose som kan hjeple deg til å bli bedre. Du nevner av de har hengt seg opp i dine dissosiative symptomer. Visste du at Dissosiativ Identity Disorder kan ligne på schizofreni? Det ER det ikke, men ligner altså litt. Før jeg fikk diagnosen DID var det en lege som nevnte at min diagnose lignet på schizofreni, men det var ikke schizofreni. Jeg hørte bare dette ene ordet og ble helt kald. Visste ikke så mye hverken om det ene eller andre. Jeg ble også redd. Men nå har jeg fått ting forklart og på avstand. Jeg har gått i terapi i noen år og har det mye bedre. Har også vært en tur innom "the looni bin", men faktisk var det ikke så galt å være der. Mange hyggelige mennesker, både pleiere og pasienter.

Det jeg egentlig vil si: slapp av og motta den hjelpen du kan få. Det ER verdt det!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vær deg selv, de setter ikke diagnosen schizofren om du ikke er schizofren. de har nok av schizofrene å ta seg av. bare forklar dem rolig og avbalansert at det er en feil osv. verre er det ikke.

en venninne av meg skulle også i psykoseteam, men de fant ut at hun verken var psykotisk eller schizofren og lot henne gå for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skjønner du er fortvilet og redd! Det beste du kan gjøre nå er å prøve å slappe av. Gjør så godt du kan. Tenk på at du kan få hjelp. Ikke se på dette som noe negativt. Du kommer ikke til å bli låst inn i en glattcelle og tvangsmedisinert!!!

Jeg tipper at du kommer til å få en diagnose som kan hjeple deg til å bli bedre. Du nevner av de har hengt seg opp i dine dissosiative symptomer. Visste du at Dissosiativ Identity Disorder kan ligne på schizofreni? Det ER det ikke, men ligner altså litt. Før jeg fikk diagnosen DID var det en lege som nevnte at min diagnose lignet på schizofreni, men det var ikke schizofreni. Jeg hørte bare dette ene ordet og ble helt kald. Visste ikke så mye hverken om det ene eller andre. Jeg ble også redd. Men nå har jeg fått ting forklart og på avstand. Jeg har gått i terapi i noen år og har det mye bedre. Har også vært en tur innom "the looni bin", men faktisk var det ikke så galt å være der. Mange hyggelige mennesker, både pleiere og pasienter.

Det jeg egentlig vil si: slapp av og motta den hjelpen du kan få. Det ER verdt det!

Lykke til:)

Takk for svar. Det er ikke det at jeg ikke vil ta imot hjelp, jeg tror bare ikke denne typen hjelp er den rette for meg. Men var hos fastlegen i dag, fikk antidepresiva og ble noe beroliga. Han sa jeg bare kunne avbestille timen hvis jeg ville og ingenting ville skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vær deg selv, de setter ikke diagnosen schizofren om du ikke er schizofren. de har nok av schizofrene å ta seg av. bare forklar dem rolig og avbalansert at det er en feil osv. verre er det ikke.

en venninne av meg skulle også i psykoseteam, men de fant ut at hun verken var psykotisk eller schizofren og lot henne gå for å si det sånn.

Takk. Ble litt beroliga av dette. Var dessuten hos fastlegen som sa jeg bare kunne avbestille timen hvis jeg ville og ingenting ville skje. Fikk antidepressiva, som er det jeg trenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...