Gå til innhold

To blåe streker, og usikker


Gjest usikkerpia

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerpia

Jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid, og det er så mange tanker som florerer.

Jeg er sammen med en flott mann (men vi har bare vært sammen i 5 uker) og jeg er alenemor til ei datter på 3 1/2 år. Kjæresten min er i hundre, men jeg tviler. Er dette lurt akkurat no??

Er det noen der ute som føler det samme, eller har vært gjennom det samme??? Vil denne usikkerheten gå over? Er det normalt å føle det slik??

Da jeg ble gravid med vesla var jeg i extase og ho var et etterlengta barn (selv om jeg bare hadde vært sammen med barnefaren i litt over 2 mnd'er)

Jeg har nettopp begynt å jobbe igjen etter å ha gått hjemme i nesten 3 år, og jeg var ganske feddup rett før jeg fikk meg jobb igjen. Elsker jobben min over alt på jord.(jeg er 27 år)

Er så redd for å beholde og så finne ut etterpå at jeg gjorde en feil beslutning.

I slutten av mai tok jeg abort fordi han jeg var sammen med forlot meg helt brått. Er det derfor jeg er så redd for å gjøre dette....

Jeg har jo endelig fått smaken på den friheten det kommer i å dra på jobb hver dag og se verden.... ikke bare sitte hjemme og passe barn.

Hjelp..... føler meg helt fucka i hodet for tiden (er det bare hormonene som leker med meg????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klaraklok

Det er vel litt i det tidligste laget aa faa barn sammens etter bare 5 ukers forhold. Men gjort er gjort og naa maa det gjoere det beste ut av det.

Hvis du tok abort i Mai er nok dette noe du ikke ser frem til aa gjoere en gang til. Noen ganger maa en ta konsekvensen av hva man har gjort, og tilsynelatende slurva med prevansjon......

Hva du boer gjore er bare noe du og mannen din kan finne ut av.

Husk at barnet ditt fortjener og ha to foreldre som holder sammen.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt i det tidligste laget aa faa barn sammens etter bare 5 ukers forhold. Men gjort er gjort og naa maa det gjoere det beste ut av det.

Hvis du tok abort i Mai er nok dette noe du ikke ser frem til aa gjoere en gang til. Noen ganger maa en ta konsekvensen av hva man har gjort, og tilsynelatende slurva med prevansjon......

Hva du boer gjore er bare noe du og mannen din kan finne ut av.

Husk at barnet ditt fortjener og ha to foreldre som holder sammen.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Hei Usikkerpia!

Jeg ble gravid etter å ha vært sammen med barnefaren i bare tre uker, og beholdt barnet. Og det angrer jeg ikke på i dag, han er nå åtte uker og verdens skjønneste. Da jeg gikk gravid, var jeg veldig usikker på hvordan det skulle gå da det også ble slutt med barnefaren. Jeg var ganske ulykkelig. Men med en gang babyen var født, ble alt annerledes og virket mye enklere. Tror nok hormonene har mye å si.

Hvis du beholder barnet, behøver du jo ikke å bare være hjemme så lenge fordet, hva med dagmamma og tidskonto, så kan du kombinere, og gå gradvis ut i arbeidslivet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att detta inte är ett lätt beslut att ta själv. Det är positivt att din partner är positivt inställd till graviditeten men det är bara du själv som kan ta det slutgiltiga beslutet. Jag tycker att du skall ta kontakt med någon utomstående person feks jordmor, doktor eller socionom för att diskutera och ventilera dina tankar och funderingar. Då kanskje du kan tänka klarare och fatta ett beslut som är bäst för dig. Jag vill inte råda dig till det ena eller det andra , då jag anser att det bara är du själv som kan bestämma detta svåra beslut. Jag önskar dig lycka till vidare, oavsett vilket beslut som du tar !Komm ihåg att du senare i livet inte skall ångra på ditt beslut ,utan då kunna tänka att detta var ett klokt beslut av mig vid den tidpunkten i livet. Alltså kunna stå för ditt beslut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usikkerpia

Det er vel litt i det tidligste laget aa faa barn sammens etter bare 5 ukers forhold. Men gjort er gjort og naa maa det gjoere det beste ut av det.

Hvis du tok abort i Mai er nok dette noe du ikke ser frem til aa gjoere en gang til. Noen ganger maa en ta konsekvensen av hva man har gjort, og tilsynelatende slurva med prevansjon......

Hva du boer gjore er bare noe du og mannen din kan finne ut av.

Husk at barnet ditt fortjener og ha to foreldre som holder sammen.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Til hånlig bemerkning om manglende prevansjon så får du prate for deg selv :) Jeg fikk satt inn spiral etter forrige aborten, så ting her i verden går ikke bestandig slik en forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...