Gjest pysejenta Skrevet 3. november 2000 Del Skrevet 3. november 2000 Har en gang hver måned smerter helt ytterst inne i endetarmen. Jeg tenker på kreft hver gang det gjør vondt, for det er sterke smerter (som om noen klyper meg med negler inni der!)Men når det ikke gjør vondt, er jeg ikke så skremt. Smertene staret i svangerskapet. Men jeg hadde ikke problemer med hard avføring. Problemet mitt i svangerskapet var svært løs avføring og det luktet svært RÅTTENT av fisene (finnes det etannet ord?)en periode, og da hadde jeg mye luft-problemer altså. Prøvde å finne ut i svangerskapsbøkene om det er vanlig med diare-mage i svangerskapet, men det stod bare om forstoppelse...Er det vanlig eller ikke? 7 uker etter fødselen var smertene i endetarmen så sterke at jeg ikke kunne sitte, stå eller gå. Jeg lå strekk ut på magen i nesten to uker! Legen så med rectoscopi og fant ut at de siste 2 cm av tarmen var betent. Jeg fikk Xyloproct-stikkpiller, og det hjalp betydelig! Nå er det 9,5 måneder siden fødselen. Og jeg har hatt disse klype-smertene en gang hver måned, sist gang for to uker siden. Avføringen etter fødselen har hele tiden vært som kanin-bæsjer, små runde knoller. Men jeg har ikke treg mage. Hvor normalt er det med slik avføring?? Hva kan det skyldes?? Hva med disse smertene? Er det dumt å be om en eller annen spesialist om å se oppi der??? Jeg skal foresten også til utredning hos revmatolog pga ryggsmerter (bekhterev?), men har ingen røntgenforandringer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8571-hva-er-egentlig-normal-og-unormal-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Til pysejenta. Vedvarende smerter i endetarmen bør utredes, kanskje bør du kontakte legen din påny. Kan høres ut som sprekkdannelse eller betennelsestilstand det du har, behandling finnes. Enkelte andre typer tarmlidelser kan ha sammenheng med gikt/ledd-lidelser. Prøv også å finne ut om smertene har sammenheng med mens-syklus, om du har fått tilbake mensen enda. "Livmorvev på avveie", eller endometriose, vil kunne kjennes som smerter samtidig med mens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8571-hva-er-egentlig-normal-og-unormal-avf%C3%B8ring/#findComment-40850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.