Gå til innhold

forebygging av urinveisinfeksjoner-tranebærsaft

Anbefalte innlegg

Jeg er ei helt normal jente på 26 år. Hittil har jeg hatt 2 ganger urinveisinfeksjon og den siste ble jeg nylig behandlet for med antiobiotika.

Jeg synes det er slit hele greia. Er det noen som vet noe om bruken av tranebærsaft? skal man ta det hver dag eller bare når man føler at en infeksjon er på vei? Hvor mye skal man ta og hvor kan man kjøpe det?

Er det noen andre smarte tips til forebygging av infeksjon? Er allerede i gang med riktig vask osv. Jeg gidder bare ikke å få den igjen!

Fortsetter under...

Gjest ei som også er plaga av det

Det jeg har gjort mange ganger når jeg har merka det er rett og slett å drikke masse appelsinjuice og spise yougert...det hjelper faktisk hvis du merker det tidlig nok...er grusomt å ha det...så jeg skjønner deg veldig godt jeg...

Man kan forebygge urinsveisinfeksjon, ved å forsure miljøet i urinblæren på en slik måte at de bakteriene som forårsaker urinveisinfeksjoner ikke overlever der.

Tidligere om årene hadde jeg en periode der jeg til stadighet fikk urinv.inf. Etterhvert kjenner man "lusa på gangen", og jeg forebygget ved å drikke rikelig med ren appelsinjuice (uten sukker). Poenget er at det skal være SURT! Dette gjør at urinen blir sur, og miljøet i urinblæren blir for surt for bakteriene.

Du må drikke rikelig av det, minst en halvliter om dagen. I perioder der du kjenner at det er en infeksjon på vei, tøm nedpå en hel liter på tom mage. Da får det fart i sakene og urinblæren får et innehold av "nesten ren appelsinjuice" :-)

Lykke til! Dette funket på meg iallefall!

Pass på å ikke fryse på bena eller baken. Drikk rikelig. Og tranebær....jeg bruker tranebærkapsler, da slipper jeg å kjenne smaken. Jeg tar 1-2 hver gang jeg kjenner noe, og da forhindrer jeg som oftest urinveisinfeksjon. Får jeg likevel en infeksjon følger jeg kuren på pakken. Lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...