Gå til innhold

Får man nye sjanser ved uteblitt time...?


Gjest svikteren

Anbefalte innlegg

Gjest svikteren

Dumme meg uteble til timen for noen måneder siden, og sa ikke i fra.. Det er snakk om universitetets psykiske helsetjeneste.. Ikke var det noen god grunn heller. Gruet meg bare. Får man nye sjanser for sånnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vanligvis må en ha ny henvisning om en har uteblitt i flere måneder.

Om du ikke trenger henvisning på dette stedet, får du sikkert en sjanse til, men denne bør du i så fall ta godt vare på.

Å utebli uten å si fra blir tolket som dårlig motivasjon. Vanligvis vil en prioritere motiverte pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjerringnebbet

Vanligvis må en ha ny henvisning om en har uteblitt i flere måneder.

Om du ikke trenger henvisning på dette stedet, får du sikkert en sjanse til, men denne bør du i så fall ta godt vare på.

Å utebli uten å si fra blir tolket som dårlig motivasjon. Vanligvis vil en prioritere motiverte pasienter.

-Vanligvis vil en prioritere motiverte pasienter-

Bare et sprørsmål; er ikke mangel på motivasjon nettopp et symptom på enkelte psykiske problemer?

Trodde det beste måtte være at behandleren tok kontakt med uteblitte pasienter for å høre hva som hadde skjedd. Er ikke det det tryggeste da? Trodde pasientens ve og vel var det viktigste. Ellers så må jeg si at det er alt for lett å 'droppe ut' for de som er sykest!

Kan jo tenke meg selv hvor vanskelig og flaut det ville være å ta kontakt igjen hvis jeg av en eller annen grunn hadde glemt/ikke orket å gå til en time. Det er jo gjerne i spesielt vanskelige situasjoner for den psyke slikt skjer, og så skal en altså bli straffet i tillegg for ikke å være motivert? Det skjønner jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...