Gå til innhold

Inkasso

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har fått et inkassokrav.

jeg nektet å betale til å begynne med, fordi jeg mente at kravet var urettmessig..men nok om det..

Uansett, jeg har hatt skriftlig kontakt med de hele tiden, og kranglet for å få til en nedbetalingsordning.

De krevde en økonomisk oversikt, som jeg har gitt dem.

De ønsker at jeg skal betale et høyere månedlig beløp enn hva jeg mener er rimelig.

Jeg har kranglet med de siden juli i år, og de har til tider oversett mine henvendelser og sendt purring til meg istedenfor, og selvfølgelig øket på med salærer.

Nå har de henvendt seg til meg og sagt at de skal vurdere mitt forslag til nedbetaling, men at jeg da må underskrive på et gjeldsbrev.

Jeg har vært borti inkasso før, men aldri har noen krevd at jeg må underskrive på noe.

Beløpet det her dreier seg om er opprinnelig på 15 000 kr.

Jeg har ikke funnet noe fullgod info på nett, så jeg luer på om noen kanskje kan hjelpe.

Har de lov å legge på flere salærer så lenge man ennå ikke er blitt enig om betalingsplan og hva innebærer det å underskrive på et gjeldsbrev og er det et gyldig krav om at jeg må skrive under?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85807-inkasso/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alpt, ikke jurist.

Først, om du mener kravet er urettmessig er det en omtvistet krav. Da kan de ikke gå til inkasso med det.

Mener du med "Nok om det" at kravet er gyldig?

I såfall vil de legge på salær etter saler helt til beløpet er betalt eller en nedbetalingsavtale er i boks.

Slike salærøkninger er sannsynligvis ment som en motivasjonsfaktor for å få deg til å underskrive og bli enig om en avtale.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85807-inkasso/#findComment-466871
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Først, om du mener kravet er urettmessig er det en omtvistet krav. Da kan de ikke gå til inkasso med det.

Mener du med "Nok om det" at kravet er gyldig?

I såfall vil de legge på salær etter saler helt til beløpet er betalt eller en nedbetalingsavtale er i boks.

Slike salærøkninger er sannsynligvis ment som en motivasjonsfaktor for å få deg til å underskrive og bli enig om en avtale.

Dette er gjeld jeg frivillig har pådratt ved et kjøp.

P.g.a av div omstendigheter, så byttet jeg adresse, men avtalte med kreditor en annen fakturaadresse og dette gikk helt greit.

Men så gikk et par måneder hvor jeg ikke fikk regning og jeg glemte det helt selv.

De har da i mellomtiden sendt saken over til inkasso og inkassoselskapet sender flere purringer på en annen adresse enn det jeg hadde avtalt med opprinnelig kreditor, og jeg har dermed ikke fått disse før lenge etterpå.

Derfor ble jeg litt irritert, fordi det kunne tildels vært unngått, men jeg burde jo selvfølgelig reagert da jeg ikke mottok regningen in the first place.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85807-inkasso/#findComment-466960
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...