Gå til innhold

Uløselig problem...?


Hawkwind

Anbefalte innlegg

Jeg poster dette innlegget også her, da dette vel også er relevant i dette forumet.

---

Som samboende til en som har vært utsatt for overgrep, er det en god del problemstillinger som dukker opp.

Især når man får barn.

Overgriper til min samboer har etablert seg på nytt, og den nye familien vet ikke noe om hva som har foregått. Og sambo er såpass knyttet til den nye familien at hun heller ikke ønsker at de skal vite noe.

For ordens skyld: Det finnes ingen håndgripelige bevis for overgrep - "bare" et stort antall indisier.

Problemsituasjonen oppstår når overgriper da ønsker jevnlig og ofte kontakt med sitt barnebarn, og samtidig ønsker kontakt med barnets far (altså meg).

Jeg takler ikke å møte dette mennesket i det hele tatt, da min aggresjon overfor det mennesket er ukontrollerbart.

Samtidig blir det et sterkere og sterkere press fra overgriper - og vanskeligere hele tiden å se til at jeg er vekk og sambo + barn har beskyttelse når overgriper kommer på besøk.

Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Fikk ikke helt taket på problemstillingen. Blir da vanskelig å svare.

Er overgriperen offerets far?

Er han konfrontert med anklagene?

Hadde han også forgrepet seg på barnebarna sine?

For å si det slik. Folk kutter ut omgang med familie pga langt mindre problemer enn dette. Så hvorfor plage seg selv. Har dere ikke allerede gjort det så konfronter fyren med det han skal ha gjort. Sier 'skal ha gjort' siden du snakker om kun indisier og ikke beviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hawk!

Jeg har ingen gode råd,men kan komme med noen tanker som gjør seg gjeldende i denne saken,da gode råd er vanskelige å komme med.

Egentlig synes jeg overgriperen skulle fått kuttet av *** og blitt putta i fengsel på livstid,da dette ikke kan gjøres,må det skje på andre måter når man ikke ønsker kontakt med vedkommende.Det som kan være en ide er:Du tar deg en prat med overgriperen på telefon(da slipper du å se han),sender han en mail eller et brev.Der forteller du alt du VET at han har gjort mot sin datter.Du kan si at du overhode ikke har noen interesse av å se anisktet hans i ditt hus,og at han kan holde seg langt unna.Dette med at han ønsker å se sitt barnebarn er bare en unnskyldning han har for at han v e t at han piner din sambo med å vise sin tilstedeværelse overfor henne.At hun er knyttet til han snye familie,er forståelig...Du kan fortelle han i samtalen/mailen/brevet at han ikke skal vise seg,men at hans kone og evt barn er velkommen til å se barnebarnet.Det hadde på en annen side vært adskillig enklere,for alle sammen,om også hans nye familie fikk vite om tingene han har gjort.Det er tross alt snakk om ufattelig alvorlige ting som er straffbare!!Problemet ER imidlertid at din sambo er nært knyttet til hans nye familie...og det kan ikke gjøres så mye med.Men du har et barn oppi her,som er ditt og din samboers og som har krav på den tryggheten det trenger...og den føler du blir truet ved overgriperens tilstdeværelse....

En ganske "delikat" sak....vanskelig....jeg synes du bør si fra til denne overgriperen uansett,at han VET at du VET hva han har gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...