Gå til innhold

usikkerhet angaaende angrepille...


hilde77

Anbefalte innlegg

hei,

jeg er ei jente paa 23 aar som studerer i Australia. jeg har gaatt paa p-pillen ( trionetta 28) i ca 5 aar. for et par dager siden saa glemte jeg aa ta p-pillen min til rett tid. da jeg tok den var det gaatt 46 timer siden forrige tabelett. 3 timer tidligere hadde jeg hatt fullfoert samleie.rett etter at jeg fant ut dette, dro jeg til lege og fikk resept paa angrepille( Nordiol). jeg fikk til sammen 4 tabeletter , 2 skulle tas med en gang og de neste 12 timer senere. legen sa at jeg kunne bli kvalm ( kaste opp), faa smerter og han sa at jeg ville faa blodninger i 3-4 dager. jeg spurte legen om naar jeg kunne begynne paa p-pillen igjen, og han sa at jeg kunne starte paa p-pillen igjen den siste bloedningsdagen i forbindelse med angrepillen.

men det viser seg at jeg ikke har faatt noen blodning etter aaa ha tatt alle fire tabelettene.

har disse angrepillene virket paa meg siden jeg ikke har faatt noen av de symptomene? hva kan jeg gjore i saafall de ikke har virket?

naar skal/kan jeg begynne paa p-pillene igjen?

onsker svar snarest...er ganske saa bekymret....

hilsen Hilde77.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vennligst gi meg følgende opplysninger for å gjøre det helt klart:

1.

Hvor langt var du kommet på brettet da du glemte pillen.

2.

Dato for de to dager du var uten pille

3.

Dato for det uheldige samleie

4.

Dato for når du tog angrepille

5.

Hva inneholder angrepillen? Se på etiketten, vi har ikke Nordiol i Norge

Inntil videre må du bruke annen prevensjon. Jeg kommer tilbake når jeg har fått de ønskede opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst gi meg følgende opplysninger for å gjøre det helt klart:

1.

Hvor langt var du kommet på brettet da du glemte pillen.

2.

Dato for de to dager du var uten pille

3.

Dato for det uheldige samleie

4.

Dato for når du tog angrepille

5.

Hva inneholder angrepillen? Se på etiketten, vi har ikke Nordiol i Norge

Inntil videre må du bruke annen prevensjon. Jeg kommer tilbake når jeg har fått de ønskede opplysninger.

hei igjen,

du spurte meg noen spm saa du hadde nodt til aa vite for aa klarlegge innlegget mitt...

her er de:

onsdag den 25 oktober tok jeg p-pillen klokken 9 om kvelden. torsdag den 26 oktober glemte jeg aa ta pillen, og tok den ikke for klokken 7 om kvelden fredag den 27 oktober.det hadde da gaatt ca 46 timer siden forrige tabelett. paa trionettabrettet mitt hadde jeg kommet til den 7 tabeletten, dvs. jeg tok den 7ende tabeletten den fredagen. jeg bruker som nevnt tidligere trionetta 28 tabl.

det uheldige samleie skjedde fredag( 27 okt), en time for jeg tok den avglemte p-pillen min.

angrepillene jeg fikk Nordiol inneholder (levonorg/ethinyloest).paa etiketten stod det 250/50mcg 21.

da tror jeg du har faatt den informasjonen du spurte meg om...haaper paa svar saa snart saa mulig.paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...