Gå til innhold

Var hos legen idag


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Så fikk man endelig unna det legebesøket man gruet seg til...

Takk og lov for at jeg byttet fastlege, for nå får jeg skikkelig hjelp ser det ut som.

Endelig en lege som tok seg tid til å prate, og som gikk an å kommunisere med til tross for høyspente nerver (har litt legeskrekk). Vi ble enige om at jeg skal forsøke Cipramil som en midlertidig løsning. Så fikk jeg en ny time over nyttår, da en dobbelttime, så man får god tid. Samtidig blir jeg henvist til en ny psykologrunde, så jeg bare håper jeg finner en fornuftig psykolog denne gangen. Det har ikke vært lett tidligere.

Nå er jeg naturlig nok svært spent på denne Cipramilen da... Jeg har aldri likt å ta medisiner, og synes jeg tar nok allerede, men heller medisiner enn den slitsomme angsten som har gnagd meg alt for lenge, og som bare ser ut til å bli verre. Av og til må man bare velge mellom to onder. Er reddfor bivirkninger, men det får stå sin prøve.

Om noen Cipramilbrukere leser dette, og vil dele erfaringer er det av det gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var og fikk en Cipramilresept hos legen i dag selv. Har tatt det tidligere i forbindelse med depresjon. Bivirkningene er ikke alvorlige og går over ganske fort. Selv merka jeg litt kvalme helt i begynnelsen. En del klager over 'flatere' følelsesliv, jeg merka dette litt også, men bølgedalene kommer tilbake når man slutter med pillene, hvis man skulle savne dem. Forrige gang slutta jeg brått med pillene, det er ikke å anbefale; jeg ble veldig svimmel i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Windsong!

Lenge siden jeg har vært innom Dol egentlig,men titter da innom av og til :-)

Angående Cipramil så er det en fin tablett mot depresjon og angst.Prøvde den selv i en periode,og var godt fornøyd med den,selv om jeg skiftet over til en annen type etter å ha prøvd ut mange forskjellige.I forhold til diabetesen min har jeg ikke merket noen bivirkninger...Jeg tok den gangen 60 mg Cipramil(3 tabletter).Det jeg likte godt med tablettene,var at de var så små og greie å svelge(har angst for å svelge tabletter).

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei Windsong!

Lenge siden jeg har vært innom Dol egentlig,men titter da innom av og til :-)

Angående Cipramil så er det en fin tablett mot depresjon og angst.Prøvde den selv i en periode,og var godt fornøyd med den,selv om jeg skiftet over til en annen type etter å ha prøvd ut mange forskjellige.I forhold til diabetesen min har jeg ikke merket noen bivirkninger...Jeg tok den gangen 60 mg Cipramil(3 tabletter).Det jeg likte godt med tablettene,var at de var så små og greie å svelge(har angst for å svelge tabletter).

Klemmer fra

Lenge siden sist ja :)

Håper det går bra med deg om dagen! Betryggende å høre at de fleste har gode erfaringer med Cipramil.

9Jeg bruker 20 mg pr dag nå, og skal trappe opp til 40 på fredag. Har ikke merket bivirkninger ennå, utover at jeg blir tørr i munnen. Det løser seg ved å tygge tyggis, noe jeg er "avhengig" av i utgangspunktet *s*

Håper det ikke går veldig lang tid før jeg merker effekt av pillene, jeg har bestemt meg for at de skal virke, noe annet får de ikke lov til ;-), for jeg vil ikke legge skjul på at det ikke er greit å være meg om dagen.

Men de fleste onder går jo over en eller annen gang... Får bare fortsette å være staaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...