Gå til innhold

hodemål i 28 uke


Svima

Anbefalte innlegg

Hei. var på ul for et par dager siden og tok ul pga morkaken lå for lavt ved 19 uke.Nå var allt ok,men de målte knøttet og både lege og jordmor gjentok at det var en stor unge.Mave målene har jeg ikke men hode målene var 73. Er det 7,3 cm i diameter og hva er "normalen" for beibiser på den tiden. Må legge til at jeg har bekkenløsning og har masse vann og har gått opp masse kilo(20).

Pleier det o være håp om at man slipper å gå for lenge over tiden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ultralyd i uke 28+4 og hodemålet mitt var da 78. MAD målet var 76 +1 (litt usikker på skrifta til legen her). Disse måla var littegrann mindre enn gjennomsnittet (-2%) sa legen. Er litt usikker, men tror at måla er millimeter og hodemålet er diameteren, som altså er 7,8 cm hos meg. Høres litt lite ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Från en annan fråga i dag var frågan ungefär den samma. Då var hon i vecka 28+4 och huvudmåttet var då 78. Barnet bedömdes då att vara -2 % av vad som är normalstort för tiden.Alltså inom det normala. Det låter då normalt med 73 som är millimeter, alltså 7,3 cm. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jeg var på ultralyd i uke 28+4 og hodemålet mitt var da 78. MAD målet var 76 +1 (litt usikker på skrifta til legen her). Disse måla var littegrann mindre enn gjennomsnittet (-2%) sa legen. Er litt usikker, men tror at måla er millimeter og hodemålet er diameteren, som altså er 7,8 cm hos meg. Høres litt lite ut?

Dette höres fint ut. Måtten er som du säger i millimeter. -2% betyder under 2 prosent under viktgenomsnitt för graviditetslängden . Detta er då gott innanför gränsen för normal vikt for denne tiden . Allt höres därför normalt ut nå. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...