Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat vært hos legen min, og fått bekreftet at jeg har kjønnsvorter. Problemet mitt nå er at legen så mange flere enn d jeg kan se, og det er jo jeg som skal smøre på dette middelet. Middelet skal jo på kun selve vorta, og hvordan kan jeg få smørt det på når jeg ikke ser alle vortene.

Er egentlig veldig bekymret for dette. Har hørt at man kan få livmorkreft av kjønnsvorter, og det er noe jeg ikke vil ha. Vil bli frisk så fort som mulig. Er det veldig farlig hvis ikke jeg får smørt middelet på alle vortene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85894-kj%C3%B8nnsvorter-off/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er funnet en klar sammenheng mellom kjønnsvorter og livmorhalskreft.

Når man tar en celleprøve av livmorhalsen sitter det fagfolk og studerer cellene i mikroskop. Celledelingen (som jo er et forstadiet på kreft) har flere faser, og jo tidligere man oppdager dette(skjer "ofte" etter graviditet) jo bedre. Har du fått påvist celledeling betyr ikke dette at du har kreft!!

Celledeling i cervix(livmorhalsen) er relativt vanlig, og så lenge man har tatt prøve og er "inne i systemet" så er det veldig bra. Mange kvinner går til jevlige kontroller (GU) uten at celledelingen utvikler seg til noe mer, og i mange tilfeller går dette helt tilbake.

Når man først er blitt smittet med viruset(HPV) vil man alltid ha det i kroppen, om man er er i stand til å smitte noen utenom utbrudd vet jeg ikke.

Du bør jo absolutt få smurtpå alle vortene for din egen del. Har du kanskje noen som kan hjelpe deg? Er det vanskelig ville jeg ha spurt fastlegen min om han/hun kunne være behjelpelig....lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85894-kj%C3%B8nnsvorter-off/#findComment-468019
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...