Gå til innhold

Tidlig UL


pamfilius

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 30 år.

Har hatt 2 ex.u.grav. det siste året og fikk fjernet den ene egglederen den siste gang.

Jeg er nå gravid på nytt, har testet positivt på test, med 28 dager siden siste menstruasjons første dag.

Var på UL for å se om egget hadde festet seg i livmoren, men legen kunne ikke se noe, og livmorens størrelse var 12,1 mm.

Legen mente det var for tidlig å si noe sikkert om hvordan dette kom til å gå, det kunne gå bra eller ikke.

Stemmer dette ? Er det for tidlig med UL når man er 4 uker på vei ?

Hilsen

nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerblomst

Hei!

Jeg har også hatt to ex.u en gang i vær eggleder. Den siste gangen måtte de operere bort en eggleder hos meg også.

Når jeg var inne hos legen første gang var jeg ca 4-5 uker på vei og livmoren var like stor som din omtrent. Da skulle jeg komme tilbake etter 1 uke for å se om det var mulig å se noe da, det var det ikke og det gikk som det gikk, men det virker som om det er mulig å se noe i livmoren veldig tidlig.

Har du hatt i begge egglederne. Tok det lang tid før du ble gravid igjen?

Har lest at om det har skjedd flere ganger og man har mistet en eggleder er det stor sjanse for at det skjer igjen. Fant endelig noe statistikk på det i går, men vet ikke om det er riktig. (USA....) Her følger adresssen: http://www.advancedfertility.com/ectopic.htm

Der kan du finne litt info. Selv er jeg 28 år så det virker som vi er i nesten samme situasjon. Selv har vi begynt å vurdere ivf som alternativ metode.

Om du vil maile meg kan du gjøre det:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til nervøs.

Ja, det er for tidlig. Vent til du er 6-7 uker på vei (hvis du ikke får smerter eller blødning i mellomtiden)

Lykke til med graviditeten. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...