Gå til innhold

sint


tsofia

Anbefalte innlegg

Jeg er så forferdelig sint i dag. Kanskje det er den dumme jula. Jeg tar alt personlig. Til og med kommentarer på TV.

Når det gjelder Elling filmen. Synes jeg det er en parodi og spesielt fordi folk med psykiske problemer blir latterliggjort.

Det er tydelig at folk fortsatt har fordommer mot oss. Dessuten synes jeg "Helt mongo" filmen har et dritt navn på folk med fobier.

Om jeg ser mongo og dum ut skal jeg da bli herset med bare jeg viser meg på en kafe eller butikk forde????

Ikke rart at folk har psykiske problemer spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Skal en være ærlig så må en jo si at det er mye å fleipe med i være psykes reaksjonsmønster. Det mener jeg. En må se realistisk på det. Alt skal liksom være så alvorlig nå for tiden. Alle blir fornærmet når det blir henvist til deres spesielle lidelse.

Folk som skiller seg ut utseendemessig eller oppførselsmessig har til ALLE tider blitt lagt merke til og kommentert, på godt og vondt - positivt og negativt.

Men folk flest synes det er greit å kommentere alle andre grupper enn den de selv tilhører synes jeg det virker som.

Eller hvis du har noen i familien med Parkinson eller CP, da kan du jo ikke fleipe med det.

Tror det er sunt å ha litt selvironi mnitt oppi psykdommen jeg!

Selv så synes jeg mine egne reaksjoner er latterlige, så da synes selvfølgelig 'friske' mennesker det også. For de ER ofte 'rare' mange av våre psykes reaksjoner. Problemer med å forholde seg til ditt og datt. Klart det blir en del og le av for dem som ikke har opplevd slikt.

Jeg heller hadde faktisk ikke forståelse for slikt (selv om jeg trodde jeg hadde det) før jeg selv fikk føle det på kroppen.

Vi får slutte å ta oss så inderlig nær av all tingen. Tenke på det at litt fleiping ikke nødvendigvis er ondskapsfullt. Litt humor i hverdagen kommer godt med.

Synes så mange har psykiske problemer idag. Det er jo helt vanlig.

Alle er litt 'redd' for ting som er ukjent for dem. Selv har jeg det slik med innvandrere og psykisk utviklingshemmede. Kjenner heller ingen homofile. Ser ned på de som forgriper seg på barn eller er tungt kriminelle på andre måter. men hva vet vi om hvorfor de er blitt som de er.

Jeg ser også litt ned på mennesker som er fanatisk religiøse av 'halleluja'-typen. Er det noe bedre ås ynes at disse er latterlige enn å synes at psykisk syke mennesker er det?

Bare noen eksempler.

Slutt å ta deg nær av det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ler ikke av Elling fordi de synes han er en parodi. Folk ler fordi de kjenner seg igjen i en del av det Elling og Kjell Bjarne gjør.

Vi har jo alle et snev av ett eller annet. Selv lo jeg mest da Elling nesten ikke greide å gå på do på Den gamle major men det var fordi jeg har samme følelsen selv noen ganger når jeg skal krysse et gulv og føler at alle glaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik har jeg aldri sett på elling-filmene, men du har et poeng. du er et fantastisk menneske, jeg liker deg kjempemye. kanskje man liker elling-filmene fordi man føler seg bedre enn dem. det hadde jeg ikke tenkt på før. du er flott, tsofia!!!! DIGGER DEG!!!!!! du er kjempeflott! du er et fantastisk menneske. GOOOOO TSOFIA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Skjønner litt av det du sier.. Jeg synes det er sunt å fleipe med det meste, også det som egentlig er alvorlig.. Er alikevel litt skuffet over Elling, da jeg synes filmen gjorde han for flat, innholdsløs og klovnete.. I bøkene var hadde han jo nyanser og ble fremstilt på en inteligent og varm, og likevel veldig morsom måte. Tror de fleste setter pris på fargerike mennesker, som ikke er helt a4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...