Gå til innhold

"Prøv å vær litt snill mot deg selv.."


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Tja, omtrent slik som du ville ha skjemt bort noen andre kanskje.. kjøp deg en Cd eller noe annet du har lyst på selvom du ikke tenger det eller har råd. kryp opp i sofa kroken med teppe og utsett sressende gjøre mål.. bok og eventuell katt og øl hører med.. Tenk snille ting om deg selv.. Fotbad fungerer også! Og god mat.. Slike tng gjør iallefall meg litt glad når jeg synes jeg trenger litt trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn på noe du liker å gjøre, noe som får humøret til å lysne. Ikke døm deg selv så hardt (som oftest er det en selv som er raskest til å dømme) Ta det med ro, ta deg en skitur i skogen. Eller dra på aketur med ungene (hvis de liker sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier nei til det man ikke ønsker, selv om en synes en 'må'.

En unner seg litt øl eller vin - som nå inntil håndballkampene. Kanskje litt sjokolade eller potetgull inntil.

En kan se egn god film, hjemme eller på kino.

Et varmt bad eller en tur i badstu.

Lysterapilampe hvis du har råd.

Kulturarrangementer hvis du er interessert i slikt.

Ta deg ei uke i syden med en kamerat.

Les gode bøker.

Spaser turer.

Mat er viktig å få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt. Lar være å tenke negativt om seg selv kanskje, tar fatt i og fokuserer på sine gode sider? Alle har vi både negative og positive sider, mener jeg, men man kan kanskje få de negative til å blekne litt, hvis man framhever de positive.

Være snill mot seg selv, kan vel gå på å ikke sette for høge krav til seg selv, man trenger ikke være det man kaller perfekt hele tida, man trenger ikke alltid gjøre som andre vil. Hva liker du å gjøre? La være å gjøre det du ikke liker?

Det er vanskelig det der. Men jeg husker én gang jeg var nede, jeg skulle ha lest, sikkert til en eksamen, men det var så tungt. Så gav jeg meg heller lov til å sløve litt, lese god skjønnlitteratur, og det gjorde meg faktisk i bedre humør!!

Det funker av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...