Gå til innhold

Hvor mange gaver gir dere bort til jul?

Anbefalte innlegg

Satt meg ned for å telle og vi gir faktisk bort 31 julegaver utenom til barna våre eller til hverandre som par.

Hvis vi da skal gi en anstendig julegave f.eks max 200,- så kommer man jo opp i en ganske stor sum. Og dette før vi har kjøpt til barna våre.

Gir dere også til så mange, og for hvor mye. Vurdere å gi for maks 100 i år pr stk, og heller begynne litt tidligere neste år....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86017-hvor-mange-gaver-gir-dere-bort-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir bort bare 10 julegaver i år (ikke inkludert våre egne bøller). Men dette er _kun_ til barn i den aller nærmeste familie, og til nærmsete venners barn. Vi gir ikke julegaver til voksne. Gavenes verdi ligger på mellom 100-200 kroner pr. pakke.

Mulig vi er litt gjerrige ja. ;-)

Vi gir bort bare 10 julegaver i år (ikke inkludert våre egne bøller). Men dette er _kun_ til barn i den aller nærmeste familie, og til nærmsete venners barn. Vi gir ikke julegaver til voksne. Gavenes verdi ligger på mellom 100-200 kroner pr. pakke.

Mulig vi er litt gjerrige ja. ;-)

Er du blant bøllene ;o)?

200 kr høres greit ut, synes jeg.

Annonse

Gir til en familie i Trøndelag, 4 stk. til mine to nieser. oppi 6...til min bror og hans berte - da er vi oppe i 8, mine tre barn og et barnebarn 12 - og mine foreldre...13 ble det :) Vi gir ikke til hverandre...kjøper oss heller noe vi trenger til huset.

ja, og så sender jeg saus til SDD da :)

Heidigvis ble det bare 10 i år. Foreldre, besteforeldre, søsken m. barn, sambo, nære venner.

Men mye nok det når du er blakk...

Men skitt au, det er bare jul en gang i året, og det er gøy å gi gaver til de en er glad i, selv om en er blakk:-)

Heidigvis ble det bare 10 i år. Foreldre, besteforeldre, søsken m. barn, sambo, nære venner.

Men mye nok det når du er blakk...

Men skitt au, det er bare jul en gang i året, og det er gøy å gi gaver til de en er glad i, selv om en er blakk:-)

Hvordan gjør du det når du er blakk ? :-)

Gjest Novembermom

Vi gir vekk 25++ gaver utenom oss.

Da har vi brukt opptil 200,- pr gave. I år har vi vel brukt tilsammen mellom 4 og 5000,- på gaver. Det synes jeg er veldig mye når man bare har en inntekt ( er hjemmeværende ).

Vi gir ikke noe til oss i år da vi allerede har kjøpt xbox til oss selv:oD

Synes dette julegave hsyteriet har begynt å ta av jeg.

Jeg gir i år bort ca 22-24 julegaver. Prisen varierer sterkt, fra 80,- kr til en gave til en av småens venner, til en tusenlapp til mannen min. Diverse annet varierer, men fra tre-fem hundrelapper må man opp i, for eksempel til sine egne foreldre.

Annonse

Har ikke helt talt over hvor mange jeg skal gi, men det er heldigvis ikke så mange. Vi har ikke så stor familie.

Kom bare til å tenke på min morfar. Han har 9 barn og gir alle kr 1500. Til alle barnebarn, barnebarns ektefelle/samboer og oldebarn gir han kr 150,- pr. snute. Jeg har ikke regnet ut hvor mange dette er, men det beløper seg til kr 27 000,-. Hjelpe meg sier jeg bare. Nå får han jo en enorm haug med gaver igjen, men gud bedre meg så mye unyttig han får. Det er jo helt umulig å gi ham noe han ikke har fra før.

Ja, ja, det var kanskje en liten avsporing, men....

Gir til en familie i Trøndelag, 4 stk. til mine to nieser. oppi 6...til min bror og hans berte - da er vi oppe i 8, mine tre barn og et barnebarn 12 - og mine foreldre...13 ble det :) Vi gir ikke til hverandre...kjøper oss heller noe vi trenger til huset.

ja, og så sender jeg saus til SDD da :)

*Flire*

Du må itj skjæmm bort guttongen helt no... ;o)

*Klæm*

Det varierer helt hvor mange gaver jeg gir.

Vi har 11-12 pers vi gir gaver til utenom ungene og hverandre. Noen av disse menneskene er par, det hender de får noe sammen, eller noe hver for seg, eller kanskje en gave sammen og en hver etc.

I år har jeg vært så snedig å sette guttungen i gang med gaveproduksjon, så dette går fint:-)

Liker godt å gi gaver, syns ikke det er pes eller hysteri. Har aldri gitt "nødsgaver" heller - da gir jeg heller gavekort på ett eller annet. Eller en bok, alle ønsker seg bøker, man må bare lokke ut av dem _hvilke_ bøker de ønsker seg.

Jeg handler ikke gaver etter pris. Dvs - det hender jeg dropper en idé fordi det blir forjævlig dyrt, men jeg kan ikke si at alle får gaver til en verdi av sånn-og-sånn. Det er opp og ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...