Gjest aritas Skrevet 4. november 2000 Del Skrevet 4. november 2000 HeiWenche! Kan en bli kvitt astmaen noen gang? Hadde astma/bronkitt som liten,men vokste det av meg i tenårene.Etter et stresset svangerskap og mange problemer med sjuk baby utløste astmaen seg.Har gått på medisiner i årevis nå.Er så lei Flutide med volumatiker hver morgen og kveld.Nå syter jeg kanskje,der er jo så mange som har det verre enn meg på alle måter,men går det an å bli god av et eller annet innen medisinen?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8605-kan-en-bli-kvitt-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Astmaen vil desverre alltid ligge på lur. Noen har "stoffet" i seg og andre ikke, vet du. Jeg skjønner godt at du til tider kan bli lut lei. Er det en spesiell grunn til at du må bruke volumatik ( hes stemme, sopp e l) ? Du kunne kanskje ha godt av å gå over til en annen måte å ta medisinen på, f eks diskus eller spray uten volumatik? Det er mange astmatikere som opplever at de har lange perioder uten å måtte ta medisiner, f eks om sommeren. Dette forutsetter at man har vært nøye med medisineringen når det har stått på som verst for så å gå inn i rollige perioder. Om du blåser PEF så kan du muligens se selv om du kan unvære medisinen i perioder. Men ikke nå på denne tiden av året. Nå er det mye tåke, kulde som ikke er bra for irritable luftveier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8605-kan-en-bli-kvitt-astma/#findComment-40794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aritas Skrevet 6. november 2000 Del Skrevet 6. november 2000 Astmaen vil desverre alltid ligge på lur. Noen har "stoffet" i seg og andre ikke, vet du. Jeg skjønner godt at du til tider kan bli lut lei. Er det en spesiell grunn til at du må bruke volumatik ( hes stemme, sopp e l) ? Du kunne kanskje ha godt av å gå over til en annen måte å ta medisinen på, f eks diskus eller spray uten volumatik? Det er mange astmatikere som opplever at de har lange perioder uten å måtte ta medisiner, f eks om sommeren. Dette forutsetter at man har vært nøye med medisineringen når det har stått på som verst for så å gå inn i rollige perioder. Om du blåser PEF så kan du muligens se selv om du kan unvære medisinen i perioder. Men ikke nå på denne tiden av året. Nå er det mye tåke, kulde som ikke er bra for irritable luftveier. Hei Wenche! Takk for svar.Har vært inom her flere ganger med denne astmaen min.Takket være deg er jeg så og si kvitt min hese stemme når jeg nå tar medisien med volumatiker.Det fungerer godt,men jeg blir så lei av medisiner.Det hender jeg glemmer de,men det straffer seg bare har jeg funnet ut. Jeg er bedre på høsten enn om våren.Det er mi verste tid.Skal bli spennende å følge med om jeg får den der hese stemmen til våren igjen.Da kan det umulig være medisinene selv om jeg innbiller meg det.Kanhende jeg må bruke allergitabeletter i tilegg?? Takk for gode og forståelige svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8605-kan-en-bli-kvitt-astma/#findComment-41304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 7. november 2000 Del Skrevet 7. november 2000 Hei Wenche! Takk for svar.Har vært inom her flere ganger med denne astmaen min.Takket være deg er jeg så og si kvitt min hese stemme når jeg nå tar medisien med volumatiker.Det fungerer godt,men jeg blir så lei av medisiner.Det hender jeg glemmer de,men det straffer seg bare har jeg funnet ut. Jeg er bedre på høsten enn om våren.Det er mi verste tid.Skal bli spennende å følge med om jeg får den der hese stemmen til våren igjen.Da kan det umulig være medisinene selv om jeg innbiller meg det.Kanhende jeg må bruke allergitabeletter i tilegg?? Takk for gode og forståelige svar. Jeg håper også du slipper hes stemme, men det er ofte slik at har man blitt angrepet en gang, så skjer det igjen. Får håpe du er unntaket som bekrefter regelen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8605-kan-en-bli-kvitt-astma/#findComment-41838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.