Gå til innhold

Gravid med Trisekvens?


mjada

Anbefalte innlegg

Hei, jeg (37 år) har det siste året hatt problemer med uregelmessig mens og blodprøvene viser litt høye nivåer av hormonet FSH (18-27-42 på 2-3-5 mensdag i ulike sykluser). Østradiol varierer fra under 0,06 under mens til 0,61 på mer usikre målingstidspunkter - og 0,4 ved eggløsning. LH-tester viser fortsatt eggløsning. Jeg har fått høre at jeg vil ha bedre sjanse til å bli gravid hvis jeg går på Trisekvens - og helst Trisekvens forte. For meg virker det litt merkelig, men det er kanskje riktig? Hvilke andre alternativer kan være verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har forhøyet FSH på over 12 tre ganger, tyder det på at du er ved å komme i overgangsalderen tross normal østradiol og eggløsning. Jeg tror dessverre ikke at Trisekvens kan hjelpe deg. Det er ekstremt sjelden at Trisekvens kan ha effekt, og da bare ved en spesiell type av for tidlig overgangsalder ('resistant ovary symdrom'). Jeg synes du skal få henvisning til avdeling for barnløshet på høyeste nivå for vurdering, men jeg tror ikke at man har så mye annet å tilby deg enn å vente og se om naturen selv får det til. Gi tilbakemelding, om du blir gravid! Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...