Gå til innhold

Smerter i korsryggen om natten

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, 47 år. Har det siste halvannet året hatt smerter i korsryggen mer eller mindre konstant. Det er ingen fysisk belastning utover normalt. Det har øket gradvis, og jeg våkner mellom kl. 04.00 og 06.00 nesten hver natt av smerter. De er såpass kraftig at jeg får ikke sove mer. Smertene avtar utover dagen, men er der alltid. Har lest et sted at smerter i ryggen om natten kan tyde på alvorligere ting. Noen synspunkter på dette?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86102-smerter-i-korsryggen-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør jo hvertfall bytte madrass om den er for dårlig.

Må smile litt til punkyB - madrassen er jo det første man bytter/sjekker i slike tilfeller. Jeg har en meget god madrass, og har forøvrig prøvd flere (gode) madrasser over tid for å sjekke ut akkurat dette. Takk for svar likevel.

Må smile litt til punkyB - madrassen er jo det første man bytter/sjekker i slike tilfeller. Jeg har en meget god madrass, og har forøvrig prøvd flere (gode) madrasser over tid for å sjekke ut akkurat dette. Takk for svar likevel.

Hmmmm - men det hadde jo vært greit om jeg satt med løsningen da *S*

Får håpe du finner ut av det. Du bør jo dra til legen - og da til en skikkelig ryggspesialist.

Kan det være feil liggestilling? Er selv ofte plaget av smerter i korsryggen på morgensiden, men de gir seg når jeg står opp. Jeg tror det skyldes feil liggestilling, for de nettene jeg ligger "riktig" har jeg ingen smerter.

Hvordan går det an å ligge feil? Jeg ligger på venstre eller høyre side, aldri på ryggen og aldri på magen, det gjør for vondt. Kan du være snill å forklare litt nærmere.

Annonse

Hvordan går det an å ligge feil? Jeg ligger på venstre eller høyre side, aldri på ryggen og aldri på magen, det gjør for vondt. Kan du være snill å forklare litt nærmere.

Å ligge "riktig" (slik jeg har lært det og det synes å være det beste for meg) har noe med hvordan man ligger med beina når man ligger på siden. Dersom man ligger på høyre side bør høyre bein ligge mest mulig utstrakt, mens venstre bein bøyes mest mulig. Motsatt når man ligger på venstre side. På den måten blir man liggende litt på magen. Dersom man bøyer begge beina kan noe i korsryggen på en eller annen måte "låse" seg synes jeg.

Jeg hadde ryggsmerter hver natt for inntil noen mnd siden. Våknet tidlig om morgenen av at jeg måtte snu meg(slik alle gjør). Da var det så vondt at jeg måtte bruke hendenen til og velte meg rundt. Stort sett, så hadde jeg ikke smerter om dagen.

Hva det kom av, vet jeg ikke. Begynte å gjøre visse gymøvelser(forsiktig) og smertene forsvant.

Lege/fysioterapeut er nok til stor nytte.

Hei.

Kontakt en god Homopat få han eller henne til og sjekke om du kan ha Candida sopp i musklatur og blodbanen.Spør homopaten om de har erfaring med Candida sopp før du bestiller time. Min erfaring er er samme smertene.Dette kan du teste med å holde deg borte først fra sukker even gjær.+ mye mer som du kan få svar på om du ønsker.Dette gir næring til soppen som kan lage en slags betenelse i korsryggen.

Har du testet napren.

Ofte så hjelper ikke napren tabelletter eller lignende på på disse betenelsene i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...