Clark Kent Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei Miklos Degre. Jeg er en mann på 27 år som har herpes. Jeg har hatt dette i halvannet års tid og har utbrudd ca 2-3 ganger i året og da som oftest som resultat av stress i perioder. Jeg var hos lege i Australia da jeg oppdaget dette første gangen og han kunne fortelle meg at det ikke var noen behandling for dette utover å rense sårene og da det med ro. Jeg har ikke hatt veldig kraftig utbrudd, men jeg kjenner at jeg blir temmelig slapp når utbruddene står på samt at jeg har influensa-liknende symptoner Mitt spørsmål er to-delt: 1) Er det konkrete behandlingsmetoder som kan gjøre at utbruddene kommer sjeldnere og 2) Jeg lever i et samboerskap og jeg og min kjæreste lurer på hvordan vi kan ta de beste forholdsreglene for å se til at min "sykdom" ikke forringer hennes mulighet til å bli gravid? Med vennlig hilsen Henrik 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86104-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei, Det er riktig som din lege sa at herpesinfeksjonen ikke kan fjernes med behandling. Med andre ord du må leve med det for resten av livet. Men denne skjebnen deler du med flertallet av befolkningen, de fleste av oss bærer på latent herpesinfeksjon, enten nedentil eller i munnregionen. Forskjellem mellom de enkelte er hvor hyppig de har sk. reaktivering, som gir synlig og følbart utbrudd. Noen har det veldig ofte, f.eks. noen kvinner hver mnd, mens andre har praktisk talt aldri. Du kan regne med at når du ikke har utbrudd utskiller du etter all sannsynlighet heller ikke virus. Utbruddet kan også behandles, i alle fall redusere virusutskillelse med antiherpesmidler, f. eks. Acyklovir. Denne behandlingen fjerner ikke latent virus. Skal du være sikker at du ikke smitter din samboer kan du ta en "kur" på noen dager og pass på at du ikke merker evt. utbrudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86104-herpes/#findComment-469366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.