Gå til innhold

Antibiotika i spiserøret

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg gått på antibiotikatypen "Tetracyclin"(250 mg). jeg skal ta disse i ca ti dager. Jeg tar to piller morgen og to piller på kvelden. Mitt problem er at jeg ikke har noen problemer med å svelge piller, derfor glemmer jeg hvor viktig det er å drikke når man tar dem. kvelden for tre dager siden svelget jeg to piller på senga, og fordi ikke noe vann var tilgjengelig, svelget jeg dem og la meg.

Dagen etter følte jeg ubehag da jeg svelget, drakk og spiste. det føltes som om jeg hadde en klump i spiserøret. Det var direkte vondt.

jeg antar at pillen har blitt liggende, og løste seg opp på vei ned til magen , ikke i magen.(disse pillene er kapsler)

enda, tre dager etter, føler jeg ubehag og smerter....

jeg er bekymret. Er dette farlig?

Har det blitt en skade i spiserøret???

jeg trenger svar, slik at jeg eventuelt får gjordt noe med dette, det er veldig irriterende og ubehagelig med et konstant hinder i veien ned til magen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8613-antibiotika-i-spiser%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til pillen. En tablett, eller evt matbiter som setter seg fast i spiserøret, kan gi en liten lokal slimhinneskade, som kjennes hver gang maten passerer. Trolig tar det ca. 1 uke før såret gror. Synes ikke du har grunn til bekymring..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...