Gå til innhold

Kanskje noen tanker å ta med...


Gjest lykke er noe vi selv skaper

Anbefalte innlegg

Gjest lykke er noe vi selv skaper

Det er veldig mye trist her inne...Kanskje på tide å fokusere på noe positivt? Er selv på dette forumet og leser en del fordi jeg er sammen med ei jente som lider av depresjoner, og synes litt lesing her, gir meg bedre kunnskap slik at jeg kan vise bedre forståelse og omtanke for henne når hun har det tungt. MEN, hadde ønsket litt "solskinn" på forumet av og til, så jeg tenkte jeg kunne bidra med noen ord og oppfordrer samtlige her inne til å bruke litt tid til å spre litt glede til alle andre her inne.

Her er mitt bidrag og HUSK: "Den som intet gjør noe for andre, gjør heller intet for seg selv"

Min oppskrift for lykkelig dag:

"Våkn alltid opp med et smil"

- Hvordan dagen blir avhenger av hvordan du møter den - vær positiv og imøtekom dagen med smil. Et smil gir deg energi og tro det eller ei; Det finnes alltid noe å smile av selv i en mørk verden.

"Vær stolt og respekter deg selv"

- Fordi; du har egenskaper som andre setter pris på. Du er unik og uerstattelig. Sannsynligheten er meget stor for at menneskene rundt deg respekterer deg, så hvorfor skal ikke du gjøre det?

"Gjør deg selv glad ved å gjøre andre glad"

- Å gi et oppmuntrende ord eller gi litt av deg selv til dine nærmeste kan faktisk gjøre deg glad. En glede dobles når man deler den med andre.

"Syng eller plystre så ofte du kan!"

- Ja, det gjør jeg så ofte jeg kan, både til glede og forargelse for de som ufrivillig måte høre, men sannheten er det gjør meg glad!

"Still deg i postkø!"

- Og begynn en høflig samtale med person foran deg. Smil og vær glad og ønsk personen en riktig god jul. Sannsynligheten er stor for denne personen tenker for seg selv; "For et hyggelig menneske, tenk hvis verden hadde flere slike"

Kanskje noen andre har noen gode forslag som kan være en oppskrift på en god dag??

Avslutter med dette visdomsordet:

"For å oppleve regnbuen må være villig til å tåle regnet"

Ønsker dere alle en god jul og håp for fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

#Min oppskrift for lykkelig dag:

"Våkn alltid opp med et smil"

- Hvordan dagen blir avhenger av hvordan du møter den - vær positiv og imøtekom dagen med smil. Et smil gir deg energi og tro det eller ei; Det finnes alltid noe å smile av selv i en mørk verden.#

De som lider av depresjon kjære deg, føler ikke de har noe og smile for. Din oppskrift passer til friske mennesker. Depresjon er en sykdom! Og de som lider av depresojon vet hvordan det burde ha vært, men de sliter med det, nettopp fordi de er syke. Det skal nok mer til en litt oppmuntring til, og mange føler nok innlegget ditt som et hån.

Man skjønner at du ikke vet hvordan det er og være deprimert....og du kan hjelpe best ved faktisk og gjøre det du selv skriver i begynnelsen :lære deg om hva det faktisk er. Om det hadde vært så¨enkelt, så hadde nok ikke depresjon opptrådt i det heletatt.

Jeg vet selv ikke hvordan det er og være depresiv, men prøver så godt jeg kan og sette meg inn i hvordan det er. Feiler jeg, så tar jeg det til etteretning og prøver og unngå samme feil igjen.

Det er ikke lett og ville hjelpe samtidig som man føler man ikke strekker til. Så klumsete komentarer som dog er velmenende kan oppfattes som svært sårende hos dem som faktisk har opplevd det, eller er mitt oppi det.

Derfor tror jeg det er viktig og innse og si at man vet ikke hvordan det er, men man føler med dem og skulle ønske man kunne ha hjulpet.

Og ser man at depresive bare tenker negativt, så er det bedre da og spørre om det kan være flere muligheter og at det kanskje er mer realistiskt at andre ikke mener det negativt...... Og spørre seg frem er nok bedre en og gi råd...råd til noen som vet så mye bedre hvordan det er en en selv, blir nok litt for dumt og naivt.

Ja vi øsnker av hele vårt hjerte og gi håp og glede...vi ønsker dem så inderlig vel, men enkelt er det ikke for dem eller for oss.

Men vit at noen oppskrift har vi som ikke har opplevd det ikke...men vi kan gi støtte og lytte til dem og være der for dem....og håpe vi ikke tråkker på deres tær ;) for det er jo det siste vi vil.

Bare noen tanker til deg og ditt innlegg. Ha en fin dag og en god jul du også.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegget ditt først, og hadde lyst til å svare på det - men gjorde "tabben" å lese svaret til "Taj Mahal"...

Mer er det igrunnen ikke å si....

Jeg har selv store problemer med å innrømme for meg selv at jeg faktisk er "syk"....og prøver derfor febrilsk å jobbe meg ut av depresjonen ved å sette på meg en "maske" dag ut og dag inn...

Det er IKKE viljen det står på...:-)...det er evnen...til å finne noe å smile av...innenifra.....

Vær så snill å forstå det..

Å be et deprimert menneske om å smile.....er vel omtrent like enkelt som å be et lykkelig,tilfreds menneske om å gråte....

Uten grunn....:-)

"No hard feelings" - Ønsker deg også en God Jul og et (smilende) Godt Nytt År....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegget ditt først, og hadde lyst til å svare på det - men gjorde "tabben" å lese svaret til "Taj Mahal"...

Mer er det igrunnen ikke å si....

Jeg har selv store problemer med å innrømme for meg selv at jeg faktisk er "syk"....og prøver derfor febrilsk å jobbe meg ut av depresjonen ved å sette på meg en "maske" dag ut og dag inn...

Det er IKKE viljen det står på...:-)...det er evnen...til å finne noe å smile av...innenifra.....

Vær så snill å forstå det..

Å be et deprimert menneske om å smile.....er vel omtrent like enkelt som å be et lykkelig,tilfreds menneske om å gråte....

Uten grunn....:-)

"No hard feelings" - Ønsker deg også en God Jul og et (smilende) Godt Nytt År....:-)

" Det er ikke viljen det står på - det er evnen...til å finne noe å smile _MED_...på innsiden.....

......Måtte bare korrigere den lille feilfomuleringen....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg følger dine gode råd til fuflle, - når jeg er frisk.

Depresjon er en sykdom. Ingen ønsker et så begredelig liv hvis de kan slippe. Vi vet hvordan vi burde være, burde leve.

Sier du til en som har brukket beinet at nå må du se til å slutte med det tullet og ta deg sammen, sett beinet under deg og gå som normale folk?

Eller en som har høyt blodtrykk, ta deg sammen så blir det normalt igjen. Like vanskelig det faktisk. Blodtrykket blir også påvirket av psyken, men det er ingen som ser ned på en som har blodtrykk.

Æsj, hadde det ikke vært for slike holdninger du har, så hadde det vært litt mindre jævlig å være deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...