Gå til innhold

Lykkepiller


hershel1365380410

Anbefalte innlegg

hershel1365380410

Tenk om man hadde blitt lykkelig av å ta lykkepiller. Det hadde vært noe det! Men da hadde vel vært forbudt å ta slike piller. For som alle vet kan man jo ikke ha lykkelige folk slentrende rundt i dette landet vårt, kan vi vel? Det kunne jo smitte over på andre mennesker, og vi kunne risikere å være et verden med smilende, lykkelige folk. Husj av meg. Men nå er de jo slik at en ikke blir lykkelig av å spise lykkepiller. Dessverre, for jeg kunne ha tenkt meg å vært lykkelig. Bare sånn en gang i blandt. Det hadde vært flott det. Så jeg sier JA til lykkepiller. Sånne som man blir lykkelige av!! Ordentlig lykkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Ja, man skulle ønske det var så enkelt! Verden er et plagsomt sted til tider!!!

Jeg liker egentlig ikke betegnelsen lykkepiller, nettopp fordi man ikke blir overstadig lykkelig av dem. Får man hjelp av dem, blir man normalt fungerende. Jeg synes derfor lykkepiller er en unyansert, fordomsfull og lite gjennomtenkt betegnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hershel1365380410

Ja, man skulle ønske det var så enkelt! Verden er et plagsomt sted til tider!!!

Jeg liker egentlig ikke betegnelsen lykkepiller, nettopp fordi man ikke blir overstadig lykkelig av dem. Får man hjelp av dem, blir man normalt fungerende. Jeg synes derfor lykkepiller er en unyansert, fordomsfull og lite gjennomtenkt betegnelse!

Jeg synes det er en vits at folk kaller det for lykkepiller. Jeg blir faktisk sur når jeg ser overskrifter i aviser som inneholder dette ordet. Det er nesten en fornærmelse mot alle som noengang har vært deprimert og har bruk for slike medisiner.

Er det noen som vet grunnen til at det kalles lykkepiller? Det kan da ikke være noen som tror at disse pillene gjør folk lykkelige? Ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg synes det er en vits at folk kaller det for lykkepiller. Jeg blir faktisk sur når jeg ser overskrifter i aviser som inneholder dette ordet. Det er nesten en fornærmelse mot alle som noengang har vært deprimert og har bruk for slike medisiner.

Er det noen som vet grunnen til at det kalles lykkepiller? Det kan da ikke være noen som tror at disse pillene gjør folk lykkelige? Ærlig talt...

Det er nå en gang slik her i verden at når en mening eller et begrep har festet seg i befolkningen, så er faktisk mye enklere og bedre for enn selv om en jobber med sin egen reaksjon (i dette tilfellet irritasjon) på dette fenomenet enn å forsøke å forandre hele befolkningens meninger. Sier seg selv at det siste er så godt som umulig i uoverskuelig fremtid.

Lykkepillebegrepet kommer så vidt jeg husker fra USA. Det er ikke verre enn at det henspeiler på at pillene ga folk et bedre liv, kanskje et lite snev av lykke, ihvertfall i forhold til hva de hadde før.

Hva er lykke forresten? Mange er ikke lykkelige selv når de er friske. At en dypt deprimert person som får en normal hverdag med disse pillene, faktisk kan sammenligne det med lykke iforhold til det han hadde før, er vel ikke så utenkelig. Lykke kan defineres på sa mange måter. Pillene ga meg små sekunder av lykkefølelse (ja, faktisk) ved en solnedgang, fuglesang, sol på hvit snø, slike ting jeg ikke klarte å glede meg over udner depresjonen som hadde jerngrep på meg. Så du kan godt si at pillene gav meg litt lykke, ja.

Men egentlig er det vel en dritt hva en kaller dem? Enten hjelper de eller så hjelper de ikke.

Det er vel sikkert andre medisiner som også har misvisende navn på folkemunne. Røykesluttpiller og -plaster feks. Det er jo like misvisende siden ikke alle klarer å slutte. Finnes sikkert flere eksempler.

Og en ting til slutt, var du ikke lykkelig FØR du ble deprimert, så kan du heller ikke regne med å bli lykkelig selv om depresjonen forsvinner ved pillebruk.

For å oppnå lykke, må du jobbe med deg selv, gjøre forandringer i livet, gjøre andre mennesker glade, tenke mer på alle andre enn på deg selv, SAMTIDIG med at du sørger for 'påfyll i egen krukke'. Det er en vanskelig balansegang - som faktisk kan læres. Om en gidder. Det er slitsomt, derfro er det ofte enklere å bli i det gamle 'ulykkelige' sporet. DET finnes det ingen piller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...